B12 Vitamini Faydaları


B12 Vitamini Faydaları

B12 suda eriyen vitamin grubuna girmektedir. Depolanabilmekte ve ihtiyaç halinde kullanılabilmektedir. Bu yazımızda B12 vitamininin faydaları üzerine bilgiler vermeye çalışacağız. Böbrek, karaciğer ve benzer dokularda muhafaza edilebilmektedir. İçerisinde aynı zamanda kobalt minerali bulunmaktadır. Sürekli B12 vitamini eksikliğinin uzun vadede belirtileri çok fazla olacaktır. Düzenli olarak B12 alınması bu anlamda büyük önem arz etmektedir.

B12 temel anlamda DNA sentezi yapar ve bu sayede enerji üretimini arttırmakla görevlidir. Kan için yer alan oksijenin ilgili yerlere taşınmasına yardımcı olmaktadır. Bir diğer adı Kobalamin olan B12 vitaminin sağlık açısından önemi büyüktür. Sinir sisteminin düzenli olarak çalışabilmesi için B12 olmazsa olmazdır. Bir diğer önemli işlevi ise sigaranın etkileri üzerinedir.

Bilindiği gibi sigara tüketimi hem kadınlarda, hem erkeklerde, hem de küçük yaştaki çocuklarda çok fazladır. Sigaranın bilinen ve kanıtlanmış çok fazla olumsuz etkisi bulunmaktadır. Bu etkileri en aza indirmek ve olumsuz durumlarla savaşmak içinde B12 vitaminine ihtiyaç duyulmaktadır. B12 vitamininin faydaları şu şekilde sıralanabilir.

İşte madde madde B12 vitaminnin faydaları.

• Kadınlarda doğurganlık sorun olabilmektedir. Vücudun temel değerlerinin eksik kalması durumlarında gebe kalma problemleri yaşanabilmektedir. Bunun temel nedenlerinden biri B12 eksikliğidir. B12 vitamini kadınlarda doğurganlığı arttırmaktadır.

• Vücut için önemli gereksinimlerden biride proteindir. B12 vitamini de bir protein türüdür. Bu özelliği ile vücudun enerji üretimini yardımcı olur. Kan içinde bulunan oksijen seviyesini arttırır ve oksijenin diğer organlara ulaştırılmasına yardımcı olur.

• Hücre oluşumu tüm canlılar için gereklidir. İnsan vücudunun ihtiyacı olan hücre oluşumu için B12 vitamini gereklidir.

• Önemli organlarımızdan biride sinir sistemlerimizdir. Anne karnında başlar, bebeklik, çocukluk ve ilerki dönemlerde gelişimini sürdürür. Gelişiminin tamamlanmasından sonra normal işlevini devam ettirebilmesi gerekmektedir. İşte tüm bu süreçlerde en önemli ihtiayç B12 vitamini olmaktadır.

Hayvansal gıdalarda çok daha fazla bulunmaktadır. Bu nedenle bol miktarda kırmızı et, yumurta, balık, süt ve yoğurt tüketmekte fayda vardır. Bitkilerde B12 vitamini daha az bulunmaktadır. Bu nedenle et tüketmeyen kişilerde B12 eksikliği çok daha fazla ortaya çıkmaktadır.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 21 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın