Barbunyanın Faydaları Nelerdir


Barbunya, kırmızı ve beyaz beneklerle dikkat çeken, olgunlaşan fasulye tanelerine verilen genel bir isimdir. Piştiği zaman kremsi bir yapıya sahip olan barbunya, sıklıkla kullanılan bir bakladır. İçeriğinde B vitamini kompleksi, demir, çinko, lif, izoflavon, fitosterol, saponin bulunan barbunyanın faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Sindirim Sistemine Etkileri

Lif oranı yüksek olan gıdaların sindirim sistemine olumlu etkileri olduğu yapılan araştırmalar sonucunda ispatlanmıştır. İçeriğinde yoğun miktarda lif bulunan barbunyanın faydaları arasında sindirim sistemini düzenlemesi yer almaktadır. Düzenli bağırsak hareketleri için yardımcı unsur olan barbunya, çözünür lif oranı sayesinde kabızlık gibi önemli bir sorunun yaşanmasını önlemektedir.

Diyabete Etkileri

Yiyecek ve içeceklerde yer alan glisemik indeks, kan şekerinin yükselmesinde etkilidir. Özellikle beyaz ekmek ya da pirinç gibi gıda maddelerinin kan şekerini ani olarak yükseltmesi önemli sorunları beraberinde getirmektedir. Diyabet konusunda risk grubunda yer alan kişilerin barbunya tüketmesi önemli artılar sağlamaktadır. Yapısından dolayı ani şeker yükselmesinin önüne geçmektedir.

Kas Sistemine Etkileri

Kas sisteminin güçlü ve sorunsuz olması sağlığı olduğu kadar günlük yaşamı, verimliliği doğrudan etkilemektedir. Barbunyanın faydaları arasında içerdiği protein oranı nedeniyle kas sistemini güçlendirmesi yer almaktadır. Özellikle kaliteli protein adı verilen grubu yoğun olarak içeren barbunyanın tüketimi kaslarda yaşanacak ağrıların da önüne geçmeyi sağlamaktadır.

Sinir Sistemine Etkileri

Sinir sisteminin düzenli olarak çalışması özellikle uzun vadede yaşanabilecek önemli hastalıkları engellemektedir. İçeriğinde yoğun oranda folat bulunan barbunyanın faydaları arasında sinir sistemi üzerinde olumlu etkide bulunması yer almaktadır. Bu özelliğinden dolayı başta Alzheimer olmak üzere Parkinson gibi yaşa bağlı ciddi sorunların yaşanmasına da engel olmaya yardımcıdır.

Barbunyanın faydaları arasında vücut fonksiyonlarına destek olması, kolesterole iyi gelmesi, kilo vermeye yardımcı olması, hamilelik süresinde fayda sağlaması yer almaktadır. Pişirme aşamasında suda ıslatmanız durumunda şişkinlik yapmasının önüne geçebilirsiniz. Barbunyayı gut hastalığı bulunanlarla birlikte bu baklaya alerjik reaksiyon gösteren kişilerin tüketmemesi önerilmektedir. Özellikle salatalarda kullanıldığında son derece lezzetli olan barbunyayı pişirirken yumuşayana kadar tuz ilave etmemeniz önerilmektedir. Bu lezzetli ve faydalı baklayı evinizden eksik etmemeniz önerilmektedir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , ,
Eklenme Tarihi: 15 Nisan 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın