Adaçayının Faydaları Nelerdir


Adaçayı, uzun ömürlü ve çok dallı bitkiler arasında yer almaktadır. Gövdesinin üst kısmı yumuşak olan bu bitkinin alt kısmı ise odunsudur. Son derece güçlü bir kokuya sahip olan adaçayının çiçeği mavi ya da lila renklerde olmaktadır. İçeriğinde uçucu yağlar, tanen, faydalı asitler, P vitamini, cineol içeren adaçayının faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Depresyona Faydaları

Çağımızın en önemli sorunları arasında stres ve bu strese bağlı olarak gelişen depresyon sorunu yer almaktadır. Adaçayının faydaları arasında depresyona iyi gelmesi yer almaktadır. İçeriğindeb ol miktarda antioksidan ve apigenin bulunan adaçayı, olumsuz düşüncelerle mücadele etmede önemli rol oynamaktadır. Bu çayın tüketilmesi sinirleri yatıştırmada etkili olmaktadır.

Diyabete Faydaları

Diyabet yani şeker hastalığı beslenme alışkanlıklarıyla doğru orantılı olan bir sorundur. Şeker hastalarının öncelikle düzgün beslenme alışkanlığı edinmesi gerekmektedir. Adaçayının faydaları arasında antihiperglisemik özelliği sayesinde şeker oranını dengelemeye yardımcı olması yer almaktadır. Bu sorunu yaşayan kişilerin kan basıncını düşüren adaçayı bu bakımdan önemlidir.

Sindirim Sistemine Faydaları

Gün içerisinde alınan gıdaların sağlıklı bir şekilde sindirilmesi son derece önemli bir konudur. Adaçayının faydaları arasında sindirim sistemi üzerinde etkili olması yer almaktadır. İçerdiği lifler sayesinde mideyi güçlendiren adaçayı, aynı zamanda ishale karşı da son derece etkilidir. Sindirim sorunu arasında yer alan kronik kabızlığa da iyi gelmektedir.

Yaşlanma Belirtilerine Karşı Faydaları

Kan dolaşımının istenilen düzeyde olması başta ciltte olmak üzere pek çok noktada yaşlanma belirtilerini geciktirmektedir. Adaçayının faydaları arasında kan dolaşımını düzenlemesi nedeniyle yaşlanma belirtilerini geciktirmesi yer almaktadır. Hücrelerin kısa sürede yenilenmesini sağlayan adaçayı sayesinde cildiniz çok daha genç bir görünüme kavuşacaktır.

Kalp Sağlığına Faydaları

Kalp sağlığının korunmasında düzenli beslenme, hareket etme, doğru beslenme gibi etkilerin yanı sıra doğal yöntemler de etkili olmaktadır. Adaçayının faydaları arasında içerdiği potasyum ve kalsiyum oranı sayesinde kalp sağlığını olumlu etkilemesi yer almaktadır. Kalp ritminin daha sağlıklı olmasına etki eden adaçayı, kalbin yorulmadan çalışmasını sağlamakta ve bu yönüyle öne çıkmaktadır.

Adaçayının faydaları arasında romatizmaya etki etmesi, metabolizmayı hızlandırması gibi etkiler yer almaktadır. Adaçayını hazırlamak için 30 gram kurutulmuş adaçayı yaprağının üzerine 500 ml kadar kaynar su ekleyin ve 10 dakika kadar demlenmesini bekleyin. Sonrasında süzerek her yemekten önce azar azar tüketilmesi gerekmektedir. Dileyen kişiler bu çayın içerisine limon sıkarak etkisini artırabilirler ya da bal koyarak daha tatlı bir şekilde tüketebilirler.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , ,
Eklenme Tarihi: 8 Nisan 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın