B Vitaminin Faydaları Nelerdir


B vitamini nedir? B vitamininin faydaları nelerdir? Kaç çeşit B vitamini vardır? B1, B2, B3, B5, B6, B7 ve B9 vitaminlerinin yararları nelerdir? Hepsi ayrıntılı olarak bu makalemizde…

Eksikliği halinde ciddi rahatsızlıklar meydana gelebilen B vitamini, suda eriyen vitaminlerdendir. Vücutta depolanamadığı için her gün günlük olarak alınması gerekir. Yani B vitaminini bir kerede fazla almak, işe yaramayacaktır. B vitamini vücuttaki folik asit değerini düzenler. Vücutta biriken toksik maddeleri atarak hücrelerin yenilenmesini sağlar. Hormonları dengede tutar ve sindirim sistemini düzenler.

B vitamini sayesinde cilt daha parlak ve güzel görünür. B vitamini yaşlanmanın etkilerinin de önüne geçer. B vitamini eksikliği, cilt problemlerine neden olur. B vitamini genel adıyla anılan, aslında  B1, B2, B3,… gibi ayrı ayrı isimler alan vitamin grubunun pek çok üyesi bulunmaktadır :

B1 Vitamini ( Tiamin ) : 

Gıdalardan alınan enerjinin açığa çıkmasını sağlayan bu vitamin, sindirim sistemini de güçlendirmektedir.

B1′ in bulunduğu gıdalar : Pirinç, karaciğer, darı, mısır, enginar, çavdar ve salatalıkta B1 vitamini bulunmaktadır.

B1 eksikliği; kronik yorgunluk, öfke, hafıza problemleri ve anksiyete gibi sorunlara yol açar.

 B2 Vitamini ( Riboflavin ) 

  Alyuvar (kırmızı kan hücresi) oluşumunu sağlayan bu mikro-enzim, antioksidan özelliktedir.

B2′ nin bulunduğu gıdalar : Badem, peynir, buğday, böbrek (sakatat) ve tavukta B2 vitamini bulunmaktadır.

B2 eksikliği ; ağız yaraları, deri çatlakları, uçuk gibi sorunlara yol açar.

B3 Vitamini ( Niasin )

    Yağ ve karbonhidratların yakılmasını sağlayan B3 vitamini, bu özelliği ile kolesterolün düşmesini sağlar. Sindirim sisteminin düzenlenmesinde de önemli etkisi olan B3 vitamini, kan şekerini de düzenlemektedir.

B3′ ün bulunduğu gıdalar : Yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, süt ve balıkta B3 vitamini bulunmaktadır.

B3 eksikliği ; halsizlik, kaslarda güçsüzlük, iştahsızlık ve cilt enfeksiyonları gibi sorunlara yol açar.

B5 Vitamini ( Pantenol ) 

    B5 vitamini, vücuda alınan karbonhidratların yakılmasını sağlayarak enerji sağlarken, kilo vermeye de yardımcı olur. Kabızlık, hazımsızlık, alerji, safra kesesi taşları gibi sorunların önüne geçer.

B5′ in bulunduğu gıdalar : Tavuk, bezelye, avokado,mercimek, tahıllar, soya fasulyesi, peynir, patates, ve karnabaharda B5 vitamini bulunmaktadır.

B5 eksikliği ; baş ağrısı, stres, topuk bölgesinde yanma, kusma, sivilce oluşumu ve saç dökülmeleri gibi sorunlara yol açar.

B6 Vitamini ( Pyridoxine ) :

   Kırmızı kan hücresi üretiminde önemli olan B6 vitamini, bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. Karbonhidratların yakılmasını sağlayarak vücuda enerji sağlamakla beraber kilo vermeye de yardımcı olur. B6 vitamini bunlarla beraber egzama ve sedef gibi hastalıklara karşı da koruma sağlar.

B6′ nın bulunduğu gıdalar : Fındık, buğday, pirinç, susam, baharatlar, ay çekirdeği, ciğer, antep fıstığı, sarımsak ve balıkta B6 vitamini bulunmaktadır.

B6 eksikliği; cilt problemleri, kansızlık, depresyon gibi sorunlara yol açar.

 B7 Vitamini ( Biotin ) 

   Saç ve cilt sağlığı için önemli olan B7 vitamini, saç dökülmesi yaşayan kişiler için oldukça faydalıdır. Saçlarda kepek oluşumunu önleyen vitamin, tırnakları da güçlendirerek kırılmalarını önler.

B7 ‘ nin bulunduğu gıdalar : Pazı, uskumru, kurutulmuş zencefil, arpa, kuru maydanoz, esmer şeker, domates, mısır, karabiber, yulaf, mercimek, kabak çekirdeği, bezelye, brokoli ve yeşil biberde B7 vitamini bulunmaktadır.

B7 eksikliği ; Saç dökülmesi, saçlarda incelme, kepek, kaşıntı, halsizlik, anemi, mantar, kas ağrıları ve depresyon gibi sorunlara yol açar.

B9 Vitamini ( Folik asit ) 

     Alyuvarların oluşumunda önemli bir görev alan B9 vitamini, bebeklerin ve çocukların sağlıklı gelişiminde önemli bir mikro-besindir. Bu geliştirici özelliğiyle hamilelikte de kullanılan B9 vitamini, vücuda enerji verir.

B9′ un bulunduğu gıdalar : Yeşil yapraklı sebzeler, mercimek, fasulye, karnabahar, pancar, bezelye, avokado, brokoli, kereviz, kuşkonmaz, bamya, kuruyemiş çeşitleri, brüksel lahanası ve turunçgillerde bulunmaktadır.

B9  eksikliği ; anemi, hafıza zayıflığı ve doğum esnasında yaşanacak birtakım sorunlara yol açar.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 20 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın