B Vitaminin Faydaları


B Vitaminin Faydaları

Vitaminler yağda ve suda eriyenler olmak üzere iki gruba ayrılırlar. Yağda eriyen vitaminler;  A, D, E ve K’dır. Suda eriyen vitaminler ise; B ve C grubu vitaminleridir. B vitamini suda eriyen  vitamin grubunda oldukları için vücutta depo edilmezler. Bunun için düzenli olarak alınması gerekmektedir.

B vitaminlerine genel olarak baktığımız zaman sinir sisteminde, sindirim sisteminde oldukça etkilidir. Özellikle beyin ve zihin sağlığı açısından son derece önemlidirler. Hafıza ve konsantrasyonda oldukça önemli etkileri vardır. Sindirim sisteminde de bizim aldığımız besinlerin emiliminde ve sindirimin diğer evrelerinde yardımcı olurlar. B vitamini içeren besinlere baktığımız zaman tahılların, baklagillerin içerisinde bol miktarda bulunmaktadır. Ayrıca sebzelerde de bir miktar B vitamini bulunmaktadır. B vitaminini sınıflandırıp faydalarına bakacak olursak;

B1 Vitamini

Enerji metabolizmasında ve sağlıklı bir sinir sistemi oluşumunda rol oynar. Eksikliğinde  sinir, yorgunluk, depresyon, dikkat eksikliği ve hafıza sorunu görülebilir. Eğer eksikliği çok fazla ise “beriberi” hastalığına neden olur. Karaciğer, pirinç, kepek, bira mayası, mısır ve salatalıkta bulunur.

B2 Vitamini

Antioksidan özelliği ile alyuvarların oluşumunda görev alır. Ekslikliğinde deride çatlama ve yaralar, dudak ve dilde yaralar gibi sorunlar görülebilir. Badem, buğday, peynir, böbrek ve tavukta bolca bulunur.

B3 Vitamini

Sinir sisteminin düzenlenmesinde görev alır.  Karbonhidrat ve yağ yakılımına yardımcı olur. Eksikliğinde yorgunluk, hafıza problemi, depresyon gibi rahatsızlıklar görülebilir. Balıkta, yeşil yapraklı bitkilerde, yumurta ve sütte bolca bulunur.

B5 Vitamini

Vücuttaki karbonhidratları yakarak enerjinin açığa çıkmasında rol oynar. Alyuvar üretiminde rol oynar. Eksikliğinde baş ağrısı, stres, kusma, sivilce oluşumu ve saç dökülmesi gibi rahatsızlıklar görülebilir. Mercimek, bezelye, tüm tahıllar,  patates, soya fasulyesi, peynir ve karnıbaharda bolca bulunur.

B6 Vitamini

Sinir sistemi ve bağışıklık sisteminin düzgün işlemesi içi görev alır. Eksikliğinde iştahsızlık, halsizlik, ciltte problemleri, kansızlık,  uykusuzluk gibi rahatsızlıklar görülebilir. Pirinç, fındık, buğday, ay çekirdeği, sarımsak ve balıkta bolca bulunur.

B7 Vitamini

Kısacası güzellik vitamini diyebiliriz. Sağlıklı cilt, saç ve tırnak oluşumunda rol oynar. Eksikliğinde saç dökülmesi, saçlarda kepek, uyuşukluk, kansızlık, mantar sorunları gibi rahatsızlıklar görülebilir. Arpa, pazı, domates, kuru maydanoz, mısır, karabiber, kabak çekirdeği, yulaf, mercimek ve bezelye gibi ürünlerde bolca bulunur.

B9 Vitamini

Alyuvar oluşumu ve enerji üretimin de görev alır. Hamilelikle bebeklerin sağlıklı gelişmesinde rol oynar. Ekslikliğinde kansızlık, hafıza sorunları, sinirsel bozukluklar gibi rahatsızlıklara neden olur. Yeşil yapraklı sebzeler, kuruyemişler, mercimek, bezelye, fasulye ve turunçgillerde bolca bulunur.

B12 Vitamini

Vücutta merkezi sinir sistemi sağlığı için gereklidir. Kan oluşumunda rol oynar. En önemli özelliği hafızayı güçlendirmesidir. Eksikliğinde yorgunluk, unutkanlık, kolalrda uyuşma, kansızlık gibi rahatsızlıklar görülebilir. Yumurta, peynir, ciğer, sığır eti, balık ve yengeçte bolca bulunur.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 19 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın