Bademin Faydaları


Bademin Faydaları

Badem, son derece değerli ve sıklıkla tüketilen kuruyemişler arasında yer almaktadır. Çiğ ya da kavrulmuş bir şekilde tüketilebilen bademin çiği daha faydalıdır. Buna karşın lezzet farkından dolayı kavrulmuş bademe talep daha fazladır. Bademin faydaları incelendiğinde karşımıza şu etkiler çıkmaktadır:

Beyne Faydaları

Genç yaşlardan itibaren badem tüketilmesinin beyin sağlığına büyük etkisi bulunmaktadır. Bademin faydaları özellikle ilerleyen yaşlarda daha iyi anlaşılmaktadır. Çağımızın en büyük sorunlarından biri olan Alzheimer hastalığına yakalanma riskini azaltan badem, hafızayı güçlendirici etkiye sahiptir. Günlük olarak 8 adeti geçmeyecek şekilde badem tüketmek beyin sağlığının gelişimine etki etmektedir.

Kemik Sağlığına Etkileri

Bademin içeriğinde bol miktarda fosfor bulunmaktadır. Kemik sağlığının korunması ve kemiklerin güçlenmesinde etkili olan fosforun önemli bir kısmını badem tüketerek elde edebilirsiniz. Kemiklerin ağrımasının önüne geçen badem, aynı zamanda dişlerin de dayanıklılığını arttırmaktadır. Günlük olarak fazla abartmadan badem tüketmeniz durumunda özellikle orta yaştan sonra görülebilecek birçok kemik sorunundan kurtulabilirsiniz.

Kolesterole Faydası

Kolesterol dengesi günümüzde zorlanılan konular arasında yer almaktadır. Hazır gıdaların yoğun olarak tüketilmesi kötü kolesterolün yükselmesini sağlamaktadır. Bu noktada bademin faydaları arasında yer alan kolesterolü dengeleme özelliği önemli bir yer tutmaktadır. Birçok hastalığın temelinde yatan ve kilo sorunlarına da neden olan kolesterolü günlük badem tüketimiyle dengeleyebilirsiniz.

Bağışıklık Sistemine Etkisi

Vücuda giren zararlı maddelerin hızlı bir şekilde atılması bağışıklık sistemi ile ilgilidir. Bağışıklık sistemi güçlü olan kişilerin bulaşıcı hastalıklara yakalanma riski oldukça düşüktür. İçerisinde bol miktarda alkali bulunan bademin faydaları arasında bağışıklık sistemini güçlendirmesi yer almaktadır. Bunun için bademi günlük olarak tüketmeniz gerekmektedir.

Kalp Sağlığına Faydası

Bademin içeriğinde ol miktarda E vitamini bulunmaktadır. Bunun yanı sıra potasyum oranı da iyi olan badem, kalp sağlığınızı korumaya yardımcı olmaktadır. Antioksidan içeriği sayesinde kalp hastalıklarına yakalanma riskinizi düşürmektedir. Bu sayede kalp atışlarınızı düzene sokmakta ve arterlerde leke oluşumunu büyük oranda engellemektedir. Bu durum da hayati önem arz etmektedir.

Kolon Kanserine Karşı Etkisi

Kolon kanseri, günümüzde geçmişe oranla daha sık görülen bir kanser çeşididir. Günlük düzenli olarak badem tüketen kişilerin kolon kanserine yakalanma oranının daha düşük olduğu araştırmalarla belirlenmiştir. Bu nedenle herkesin bademi düzenli bir şekilde tüketmesinde büyük fayda bulunmaktadır.

Kabızlığa Etkisi

Hazır gıdaların tüketilmesi, hareketsiz, sporsuz bir yaşamın sonucunda kabızlık sorunu yaşayan kişi sayısı önemli ölçüde artmıştır. İçerdiği lifler sayesinde kabızlığa önlem olan bademi günde 5 tane tüketmeniz durumunda kabızlık şikayetiniz önemli oranda azalacaktır. Bademin faydaları arasında sindirim sistemine etkisi önemlidir.

Bademin faydaları incelendiğinde sinirliliği azalttığı, yemek yeme isteğini önemli oranda azalttığı, şeker hastalığına yakalanma riskini düşürdüğü anlaşılmaktadır. Bu nedenle aşırıya kaçmamak koşuluyla düzenli olarak badem tüketmeniz durumunda hem son derece lezzetli bir kuruyemiş tüketecek hem de daha sağlıklı olacaksınız. Bademi tuzsuz ve kavrulmamış şekilde tüketmeniz önerilmektedir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 26 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın