Bağışıklık sisteminizi güçlendirecek 5 yol


Araştırmalar bir insanın yıl içinde aşağı yukarı 2-4 defa gribe ve soğuk algınlığına yakalandığını gösteriyor. Ve bu yakalanmaların çoğu mevsim geçişlerinde görünüyor. Yani baharın dengesiz havalarının kendini gösterdiği bu aralar hastalanmamak için bağışıklığınızı yüksek tutmanız gerekmektedir. Neyse ki bunun için uygulayacağınız pratik birkaç metot var.

Bol bol meyve ve sebze tüketin


Portakal ve lahana benzeri canlı renklere sahip bol vitaminli meyve ve sebzeleri bol tüketmeniz gerektiği dair bundan önce milyonlarca kez uyarılmışsınızdır. Buna bir şey daha ekliyoruz. Misal beyaz renkli mantarları da beslenme programınıza dâhil edebilirsiniz. Yetkililer diyor ki; mantarlar betaglukanlar olarak adlandırılan, bağışıklık hücrelerini harekete geçiren bir maddeden bol içeriyor. Bu sebeple omletinizden yemeklerinize bol bol kullanmanız bağışıklığınızı güçlendiriyor ve sizi hastalıklara karşı gerçekten savunuyor.

Geceleri kesinlikle 7-8 saat uyuyun


Uyku sağlam bir bağışıklık sisteminin olmazsa olmazıdır. Uyku esnasında metabolizmanız yavaşlar ve vücudunuz organlarınızı temizlemeye, aldığı hasarları onarmaya başlar. Şayet onun düzenini bozar ve zamanında gerektiği civarı yatakta olmazsanız bu sistem sekteye uğrar. Bu da bağışıklık sisteminizin zayıflamasını sağlayıp hastalıklara davetiye çıkarır.

Ellerinizi sık sık yıkayın


Yapılan araştırmalar kişilerin yüzde 95’inin ellerin 20 saniye süresince yıkanması kuralına uymadığını gösteriyor. Halbuki vücudumuza zararlı bütün mikrop ve virüsleri ellerimizle taşıyoruz. Bu sebeple ellerinizi sık sık, 20 saniye boyunca; önlerini ve sırtlarını, bileklerinizin etrafından parmak aralarınıza ve tırnak uçlarına kadar iyice yıkamalısınız. Şayet lavabo bulamayacağınız bir yerdeyseniz yüzde 60 alkol içerir bir temizleme malzemesiyle de mikroplardan kurtulabilirsiniz.

Kararında egzersiz yapın


Egzersiz yapmak sağlığınız amaçlı kati suretle lazımdır. Fakat vücudunuzu aşırı yorduğunuz yoğun bir egzersiz programı zayıf kalmanıza kapı aralayabiliyor. ABD’li uzmanlar, ” Uzun müddetli yüksek antrenmanlar vücudunuza stres yükleyerek hastalığa davetiye çıkarabilir” diyorlar. Bu sebeple tenis, yüzme, futbol, basketbol gibi sporlara yönelebilirsiniz. Şayet yoğun tempoda antrenman yapmanız gerekiyorsa her 90 dakikalık set arasında 120-240 kalori arasında karbonhidrat almayı hedefleyin.

Bol bol su için


Nereye giderseniz gidin yanınızda bir şişe suyunuz kesinlikle olsun. Zira uzmanlar bol su tüketiminin mukus zarlarını nemli tuttuğunu ve bunun da bağışıklık sisteminin randımanlı çalışmasını sağladığını söylüyor. Ayrıca grip virüsleri kuru havada geliştiğinden, evinizde çalıştıracağınız bir nemlendirici de sizi virüslerden koruyabiliyor.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , ,
Eklenme Tarihi: 7 Eylül 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın