Balığın Faydaları


Balık, sağlıklı olduğu kadar lezzetli olan bir gıda maddesidir. İrili ufaklı pek çok çeşidi bulunan balığın ülkemizdeki tüketimi gittikçe artmaktadır. Avrupa ülkelerinin oldukça gerisinde olan balık tüketiminin artması toplumun daha sağlıklı olmasını sağlayacaktır. İçeriğinde Omega-3 ve Omega-6 yağ asidi, protein, kalsiyum, iyot, A vitamini, B vitamini, D vitamini, fosfor bulunan balığın faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Göz Sağlığına Faydaları

Sağlık açısından göz, en önemli organlar arasında yer almaktadır. Balığın faydaları arasında göz sağlığına iyi gelmesi yer almaktadır. İçeriğindeki A vitamini ve fosfor oranı nedeniyle göz gelişimini etkilemektedir. Özellikle ilerleyen yaşlarda görülebilecek görme bozukluğu sorunlarına önlem olması için düzenli olarak balık tüketmelisiniz.

Beyin Sağlığına Faydaları

İçeriğinde bol miktarda Omega yağ asidi ve fosfor bulunan balığın faydaları arasında beyin sağlığını olumlu etkilemesi yer almaktadır. Kişilerin zihinsel gelişimi anne karnında başlayarak devam etmektedir. Anne adaylarının balık yemesinin önemine değinilirken çocuk yaşlardan itibaren balık tüketiminin alıştırılması önerilmektedir. Alzheimer gibi hastalıkları önlemede balığın etkisi vardır.

Kalp Sağlığına Faydaları

Kalp sağlığı hayati bir önem taşımaktadır. Kalbin düzenli bir şekilde, yorulmadan çalışması için kan dolaşımının dengeli olması gerekmektedir. Bu noktada içeriğinde Omega-3 yağ asidi bulunan balığın faydaları arasında kandaki yağ düzeyini dengelemesi yer almaktadır. Bu nedenle kalp hastalıklarına yakalanma riskini önemli oranda azaltmaktadır.

Cilt ve Saç Sağlığına Faydaları

Balığın içerisinde bulunan Omega-3 yağ asidi, cilt sağlığına önemli faydalar sağlamaktadır. Ciltteki pürüzlere iyi gelen balığın faydaları arasında sedef hastalığının belirtilerini azaltması da yer almaktadır. Bunun yanı sıra saçların güçlenmesini sağlayan mineralleri içeren balık, saç köklerini güçlendirerek dökülme sorununun azalmasını sağlar.

Sinir Sistemine Faydaları

Günümüzde depresyon sorunu yaşayan kişi sayısı bir hayli artmıştır. İçeriğinde Omega-3 yağ asidi bulunması nedeniyle balığın faydaları arasında depresyonla mücadele etmesi yer almıştır. Sinir sistemine olumlu etki eden ve sakinleşmeye yardımcı olan balık, özellikle hamilelik döneminde yaşanan bunalım sorununa da çözüm olmaktadır.

Cinsel Hayata Faydaları

Cinsel sağlık konusu günlük hayatta mutluluk için son derece önemlidir. Balığın faydaları incelendiğinde özellikle erkekler için önemli faydaları olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan bilimsel araştırmalar sonucunda düzenli balık tüketiminin sağlıklı sperm oluşumuna katkıda bulunduğu anlaşılmıştır. Bu nedenle özellikle kısırlık sorunu yaşayanların balık tüketimini arttırması önerilmektedir.

Balığın faydaları arasında bağışıklık sistemini güçlendirmesi, kan şekerini dengelemeye yardımcı olması gibi artılar da yer almaktadır. Balık tüketirken kızartmasını fazla tercih etmemeniz önerilmektedir. Balığın buğulama ya da fırında yapılması besin değerlerini koruması açısından önemlidir. Yine balığın konserve ya da balık özlü kapsülleri de satılmaktadır. Yani, her mevsimde balık tüketmeniz mümkündür. Yine de özellikle kış döneminde ve taze bir şekilde tüketilmesi önerilmektedir. Balığı haftada bir ya da iki kez tüketerek doğru karar vermiş olursunuz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 8 Mart 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın