Barfiksin Faydaları


Barfiksin Faydaları

Barfiks, sırt ve kol bölgelerini çalıştıran üst vücut hareketine verilen isimdir. Birçok ülkede kişilerin kuvvetini belirlemek için barfiks çekme yöntemi uygulanmaktadır. Barfiks çekmek için tutunacağınız barı iki elinizle ve omuz genişliğinde tutarak tüm vücudunuzu indirip kaldırmanız gerekmektedir. Büyük kuvvet gerektiren bu egzersiz başlarda zor gelse de alıştıktan sonra hızlı bir şekilde yapabileceğiniz bir uygulamadır.

Barfiksin faydaları konusuna baktığımızda ise karşımıza şu artılar çıkmaktadır:

Kasların Çalışmasını Sağlamaktadır

Barfiks çekmek vücutta pek çok artıyı beraberinde getirmektedir. Barfiksin faydaları arasında yer alan kasların çalışması oldukça önemli bir artı sunmaktadır. Özellikle üst kısımda neredeyse çalışmadık kas bırakmayan bu hareket ile birlikte daha fit bir görünüme kavuşacaksınız. Özellikle sırt ve kol kasların güçlenmesinde etkili olan barfiks sayesinde kanat kasları da güçlenecektir. Bu durum da daha zinde bir görünümü beraberinde getirecektir.

Kalori Yakmakta Etkilidir

Görsel olarak istediği görüntüde olmayan kişiler için barfiks önemli bir alternatif olmaktadır. Barfiksin faydaları arasında yer alan kalori yakımı ile kısa sürede dilediğiniz görünüme kavuşabilirsiniz. Tüm vücudu zorlayan bir aktivite olan barfiks sayesinde kısa sürede önemli oranda kilo yakabilirsiniz. Yoğun bir şekilde terlemenizi de sağlayan bu hareket sayesinde vücuttan toksinlerin atılmasını da sağlamanız mümkündür.

Ergenlik Döneminde Boyun Uzamasına Yardımcıdır

Boy konusunda sıkıntı yaşayan ve ergenlik döneminde olan kişilerde barfiks olumlu sonuç vermektedir. Hareketin yapısı incelendiğinde boy üzerinde etkisi olduğunu görmek mümkündür. Barfiksin faydaları arasında yer alan ergenlik döneminde boy uzamasına yardımcı olması oldukça önemli bir etkidir. Bu hareketi düzenli yapan kişilerin boy gelişiminin daha hızlı olduğu yapılan araştırmalar sonucunda ispatlanmıştır.

Barfiksin faydaları arasında kalp sağlığını güçlendirmek ve daha dirençli bir vücuda sahip olmak da bulunmaktadır. Tüm bu artıları elde edebilmek için hareketi doğru yapmanız gerekmektedir. Henüz ilk başlarda vücudunuzu fazla zorlamanız durumunda özellikle bel kısmında sorun yaşayabilirsiniz. Bunun için hareketi ilk başlarda daha düşük tempoyla yapmanız önerilmektedir. Ayrıca, barfiks yapmadan önce ısınma hareketleri yapmanız da önemlidir.

Barfiks yaparken profesyonel destek almak sonuç almanızı hızlandıracaktır. Bunun yanı sıra barfiksi bazı hareketlerle güçlendirmeniz de etkisini arttırmaktadır. İlerleyen aşamalarda ağırlıkla birlikte barfiks çekmeniz önerilmektedir. Bilinçsiz yapıldığında bel bölgesinin açılmasına neden olan bu hareketi bar olan hemen her yerde yapmanız mümkündür. Siz de hafif ısınma hareketinden sonra her gün düzenli olarak barfiks çekerek daha sağlıklı ve daha fit bir vücuda sahip olabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 22 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın