Basketbolun Faydaları


Basketbol nedir? 

Türkçe karşılığı “Sepettopu” olan basketbol, topa elle müdahale edilerek oynanan ve karşı takımın sahasında yer alan potadan topu geçirerek en fazla sayıyı yapabilme kuralına dayanan bir spor oyunudur. İlk kez ABD’ de oynanmıştır. Beyzbol oyuncularına kış aylarında antreman yaptırmak için geliştirilen bu oyun daha sonraki zamanlarda kendi başına bir spor dalı olmuştur. James Naismith adındaki bir beden eğitimi öğretmeni tarafından geliştirilen basketbol, çok daha eski çağlarda Güney Amerika’da bulunan Mayas Kabilesi tarafından çok daha ağır şartlarda oynanırdı. James Naismith’ın bu kabileden esinlendiği düşünülmektedir.

Basketbolun faydaları nelerdir?

Basketbol, fiziksel gelişim sağladığı gibi sosyal olarakda etkilidir. Takım oyunu olması, yardımlaşma ve sorumluluk duygusunu geliştirdiği gibi hızlı hareket edip pratik davranmayı da öğretir. Risk alabilme, zaman yönetimi ve ekip ruhu gibi kişisel kazanımlar sağlar.

Basketbolun sağladığı bedensel kazanımlar nelerdir ?

  • Boyun uzamasına yarımcı olur
  • Devamlı kondisyonlu olmayı sağlar
  • Nefes darlığı gibi şikayetler oluşmaz
  • Bağ dokularını ve lifleri güçlendirir
  • Solunum hastalıkları ve kalp rahatsızlıklarını önler.
  • Tansiyon hastalıklarına yakalanma riski azalır.
  • Kemikleri kuvvetlendirip, fiziği düzeltir.
  • Tütün mamullerinin kullanılmasına olanak sağlamadığı için tütün kullanımına bağlı hastalıkları önler.
  • Kabızlık, eklem bozukluğu, uyuyamam gibi sorunlar yaşanmaz.
  • Stresi önler.

Basketbol oynarken nasıl beslenilmeli?

Beslenme şekli sporcunun performansı için önemli bir etkendir. Vücudun yeterli oranda ve faydalı beslenmesi gerekir. Dengesiz beslenme, vücutta yağ birikmesine yol açacağı gibi performansın düşmesine yol açar.

Basketbol, antreman açısından zor bir spordur. Bu durum kasları yoracağından dinlenme çok önemlidir. Basketbol oynamak, yorgunluğun getirisi olarak iyi bir uyku çekmeyi sağlar. Böylece sabah yataktan kalkarken zinde bir şekilde güne başlanır.

Basketbol oynarken açığa çıkan enerjilerden olan aerobik enerji, protein ile beslenir. Bu enerjiyi devamlı zinde tutabilmek ve üretebilmek için karbonhidrat ve protein almak gerekir. Bu enerjinin devamlı beslenmesinin sebebi oyun sırasında dayanıklılğı ve güçü arttırmasıdır. Bu neden ile devamlı olarak et, tavuk ve süt ürünleri tüketmek gerekir. Ayrıca bal, yulaf ve pirinçte karbonhidrat açısından zengin besin maddeleridir.

Tüketilmesi için önerilen yağlar ise hayvansal ve bitkisel yağlardır. Margarin kesinlik ile kullanılmamalıdır. Vitaminler açısından ise meyve tüketimi şarttır. Gereksiz yere kullanılacak olan vitamin hapları yan etki yapabileceği gibi performansın düşmesine de yol açar. Sporcular gerekli enerjiyi üretebilmek içn 3 öğün yemek yemeli ve bir öğünde muhakkak protein, karbonhidrat ve yağ bulunmalıdır. İyi bir uykunun ardından dengeli bir kahvaltı yapmak, ağır antremanlarda enerjinin açığa çıkmasını sağlar.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 22 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın