Buğdayın Faydaları


Buğday, özellikle ülkemizde fazla tüketilen tahıllar arasında yer almaktadır. Kepekli gıdalar arasında yer alan buğday, karasal iklim şartlarında yetişebildiği için yaygın olarak yetiştirilmektedir. Manganez açısından zengin olan buğdayın içeriğinde A vitamini, E vitamini, K vitamini, B6 ve B12 vitaminleri bulunmaktadır. Ayrıca potasyum açısından da zengindir. Buğdayın faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Sindirim Sistemine Faydaları

Buğday, içeriğinde yoğun lif bulunan tahıllar arasında yer almaktadır. Lif içeren gıdaların genelinde olduğu gibi sindirim sistemine iyi gelmektedir. Buğdayın faydaları arasında yer alan kabızlığa iyi gelmesi son derece önemli bir artıdır. Özellikle bağırsak sağlığı açısından son derece faydalı olan buğday, bağırsakların düzenli hareketini sağlamaktadır.

Kalp Sağlığına Faydası

Kalbin düzenli çalışması vücudun tamamı açısından son derece önemlidir. Buğdayın faydaları arasında koroner kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltması yer almaktadır. Erkekler için günde 8 gram, kadınlar için ise günde 6 gram buğday tüketiminin kalp sağlığına iyi geldiği uzmanlar tarafından açıklanmıştır.

Göz Sağlığına Faydası

İçeriğinde E vitamini ve çinko bulunan buğday, göz sağlığını olumlu yönde etkilemektedir. Buğdayın faydaları arasında katarakt oluşumu riskini azaltması bulunmaktadır. Bunun yanı sıra görme kayıplarının ilerlemesini yavaşlatmaktadır. Ayrıca, makula dejenerasyonunun yaşanmasını da önlemektedir.

Kanseri Önlemeye Etkisi

Düzenli bir şekilde buğday tüketen kişilerin kansere yakalanma riski daha düşüktür. Ciddi kuruluşlar tarafından yapılan klinik testler incelendiğinde buğday tüketen kişilerin tüketmeyenlere göre kansere yakalanma oranının düşük olduğu açıklanmıştır. Bunun da en önemli nedeni içeriğinde bulunan faydalı minerallerdir.

Kilo Vermeye Etkisi

Diyette olan kişiler için az gıdayla tok tutma konusu son derece önemlidir. Buğdayın faydaları incelendiğinde sağlıklı kilo vermek için metabolizmayı hızlı çalıştırması yer almaktadır. Yüksek oranda lif içeren buğdayın tok tutma etkisi son derece önemlidir. Bu konu da sağlıklı bir şekilde kilo verilmesini sağlamaktadır.

Cilde Etkisi

Buğdayın yapısı incelendiğinde selenyum açısından zengin olduğu görülmektedir. Bu durum da buğdayın faydaları incelendiğinde cilt sağlığına fayda sağlamasını beraberinde getirmiştir. Cildi zararlı güneş ışınlarından korumaya yardımcı olan buğday, cilde sağlıklı bir görünüm ve cildin esnekliğini arttırmaktadır.

Buğdayın faydaları incelendiğinde bu tahılın sıklıkla tüketilmesi gerektiği ortaya çıkmaktadır. Düzenli bir şekilde buğday tüketimi için yemeklerde kullanmayı tercih edebilirsiniz. Tok tutan buğdayın faydasını alabilmek için işlem görmeden kullanmanız önemlidir. Bunun yanı sıra tükettiğiniz miktara da özen göstermelisiniz. Aşırı miktarlarda tüketilen buğdayın fayda yerine zarar verdiği unutulmadan hareket edilmelidir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 3 Mart 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın

Buğdayın Faydaları (1 Yorum)