Cevizin Faydaları Nelerdir


Cevizin Faydaları Nelerdir

Yağlı tohumlar olarak adlandırılan kabuklu yemişlerin, besin değeri açısından en değerlisi cevizdir. İnsan sağlığına zararı olmayan doymamış yağlar içerir. Cevizin ağırlığının çoğunu içerisinde bulunan bu yağlar oluşturur. 100 gram cevizde insanın ihtiyacı olan günlük kalorinin 1/3i vardır. Aynı zamanda ceviz protein içeriklidir. Ayrıca lif barındırdığı için bağırsak sorunlarını ortadan kaldırır. Cevizde bulunan lifler suda çözünmez. Bu durumda bağırsaklar için olumlu sonuç verir.

Cevizin içerisinde bulunan besin maddeleri nelerdir?

  • Alfa-Lionelik Asit
  • Gama- Tokoferol
  • Minerallero

Alfa – Lionelik Asit: Omega 3 içerisinde yer alır. Cevizde bol miktarda bulunur. Ayrıca başlıca yağ asitlerindendir. ALA olarak da adlandırılır. Omega 3 içerisinde bulunan diğer asitler cevizde yoktur. Bunlar; eikosapentaenoik ve dokosaheksaenoikdir ( DHA ). Bu asidik yağlar bir tek balıkta bulunur. ALA, kolesterolü dengeler ve kalp hastalıklarını önler. Tansiyona iyi geldiği gibi az miktarda diğer Omega3 yağlarına çevrilir.

Gama – Tekoferol: E Vitamini içerisnde bulunur. Bu vitamin her besin maddesinde farklı şekillerde görülebilir. Alfa ve Gama Tekoferol en sık rastlanan E Vitamini türleridir. Cevizde bulunan E Vitamini Gama – Tekoferol’dür. Kanser türlerinde etkili olan bir E Vitamini çeşididir. İlk zamanlarda bu molekül çok önemsenmemiş ve sadece alfa – tekoferolün işe yaradığı sanılsada son araştırmalar gama – tekoferolün birçok hastalığa iyi geldiğini kanıtlamıştır.

Mineraller: Cevizde günlük ihtiyacın çok daha fazlası kadar mineral bulunur. Çeşitli minerallerin yanı sıra en fazla manganez ve bakır bulunur. Magnezyumun günlük ihtiyacın % 35’inden fazlası 100gram cevizden karşılanabilir. Günlük çinko ihtiyacının ise 1/3’ü cevizden elde edilebilir.

Ceviz hangi hastalıklardan korur?

  • Tansiyonu dengeler.
  • Omega 3 barındırmasından dolayı kalp hastalıklarına iyi gelir.
  • Motor gelişimini destekler.
  • Cilt hastalıklarından korur. ( egzama, sedef )
  • Alzheimera engel olur.
  • Damar hastalıklarını ve kanın pıhtılaşmasını önler.

Bunların dışında fazla ceviz tüketiminin getireceği olumsuzluklar da vardır. Örneğin; cevizin fazla tüketilmesi halinde kilo aldırdığı bilinmekte ve kiloya bağlı hastalıkların önü açılmaktadır.

Omega 3 eksikliği ne gibi sorunlara yol açar?

Vücut kendi başına Omega3 üretemez. Dışarıdan alınmadığı takdirde, özellik ile çocuklarda birçok soruna neden olur. Bunlar;

  • Beyin gelişimi,
  • Göz gelişimi,
  • Dikkat eksikliği,
  • Kalp krizi riski ( daha çok yetişkinlerde )
  • Davranış bozukluğu,
  • Öğrenme güçlüğü olarak sıralanabilir.

Omega3 temel yağalardan olup, vücudu bir çok yönden etkiler. Bu besin değerini sadece cevizden karşılamak mümkün değildir. Özellik ile hamilelik döneminde oldukça önemli olan Omega 3 derin deniz balıklarında bulunur. Fakat bu balıklarda yüksek miktarda Omega 3 bulunduğundan tüketimşne dikkat edilmelidir. Aksi takdirde geri dönüşü olmayan zararlara yol açabilir.

Her  besin maddesinde olduğu gibi Omega 3 alımınında ölçülü olması gerekir. Ayrıca bu durum magnezyum ve çinko içinde geçerlidir. Günlük ihtiyaçtan fazla ceviz tüketimi içeriğinde bulunan asitler nedeni ile farklı hastalıklara yol açar.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 23 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın