Darının Faydaları


Darının Faydaları

Darı, buğdaya benzeyen bir tahıldır. Besin maddesi olarak kullanılan darı, sadece insan gıdası olarak değil aynı zamanda hayvan yemi olarak kullanılabilmektedir. Özellikle kuraklığa dayanıklı bir tahıl olduğu için ülkemizde birçok bölgede rahatlıkla yetiştirilmektedir. Darının faydaları şu şekilde sıralanabilmektedir:

Antioksidan Etkisi

Darı tüketmek kronik hastalara yakalanma riskini önemli oranda düşürmektedir. İçeriğinde fenol bileşikleri bulunan darının faydaları arasında antioksidan görevi üstlenmesi yer almaktadır. Antioksidan açısından zengin olması nedeniyle darı tüketen kişilerin kalp hastalıkları, diyabet gibi hastalıklara yakalanma riski düşmektedir.

Çölyak Hastalığına Faydası

Gluten tüketimini tamamen yasaklayan çölyak hastalığında doğru beslenme son derece önemlidir. Ekmek ve tahılın yerine tüketilebilecek olan darının faydaları arasında çölyak hastalığı diyetine etkisi yer almaktadır. Özellikle bu hastalık nedeniyle diyet yapmak zorunda olanlar için doyurucu etkisiyle darı tüketimi önerilmektedir.

Beyin Sağlığına Etkisi

Mineral ve vitamin açısından son derece zengin olan darı, özellikle B vitamini açısından zengindir. Metabolizmanın daha hızlı çalışmasına neden olan darının faydaları arasında beyin sağlığına olumlu etkisi de bulunmaktadır. Magnezyum ve potasyum açısından zengin olan darı, beynin hızlı çalışmasına yardımcı olarak hafızayı kuvvetlendirmektedir. Bu nedenle özellikle orta yaşlarda darı tüketilmelidir.

Yorgunluğa ve Sinir Sistemine Etkisi

Gündelik hayatın koşuşturmacası sinirlerin yıpranması durumunu beraberinde getirmektedir. Kişilerin yoğun yorgunluk hissettiği dönemde darı tüketmeleri önerilmektedir. Darının içerisinde bulunan mineraller yorgunluğa iyi gelmektedir. Bunun yanı sıra beden ve ruh bunalımına iyi geldiği de belirtilmektedir. Bu nedenle özellikle yoğun dönemlerde darı tüketimi önerilmektedir.

Vejetaryenler İçin Alternatif

Vejetaryenler et yemedikleri için protein sıkıntısı yaşayabilirler. Darının faydaları arasında yoğun protein kazanımı yer almaktadır. Yaklaşık 1 fincan darı tüketen kişi 6 gram protein aldığı için vejetaryenler için son derece önemlidir. Bu kişilerin yemek listesinde darı mutlaka yer almalıdır.

Darının faydaları bu şekilde sıralanmaktadır. Bu etkilerinin yanı sıra ishalin önlenmesinde etkili olan darının ateş düşürücü etkisi de mevcuttur. Saç dökülmesine karşı da etkili olduğu bilinmektedir. Darıyı tane halinde ya da öğüterek yemeklerde ve soslarda rahatlıkla kullanabilirsiniz. Darıyı ekmek haline getirerek de tüketebilir ve bu zengin içerikli gıdadan faydalanabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 26 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın