Enginarın Faydaları


Enginar, deve dikeni ailesine mensup olan, daha çok Akdeniz’de yetiştirilen, özellikle kış aylarında tüketilen bir sebzedir. Enginarın açık pembe renkte çiçekleri ve yenilebilir tohumları bulunmaktadır. İçeriğinde yoğun miktarda C vitamini, L vitamini, demir, çinko, potasyum, kalsiyum, diyet lifleri, magnezyum, faydalı asitler bulunan enginarın faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Sindirim Sistemine Etkileri

Sindirim sisteminin düzenli bir şekilde çalışması için lif içeren gıdaların tercih edilmesi gerekmektedir. İçeriğinde önemli oranda lif bulunan enginarın faydaları arasında sindirim sistemine olumlu etkide bulunması yer almaktadır. Midede asit seviyesinin normal düzeyde olmasına katkı sağlayan enginar, aynı zamanda gaz birikmesini önlemekte ve kabızlığın yaşanmasını önlemektedir.

Anemi Hastalığına Etkileri

Vücutta demir oranının yeterli seviyede olmaması sonucunda anemi gibi önemli sorunlar ortaya çıkmaktadır. İçeriğinde yoğun miktarda demir bulunan enginarın faydaları arasında anemi sorununa iyi gelmesi yer almaktadır. Düzenli olarak enginar tüketen kişilerin anemi sorunundan kurtuldukları yapılan araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır.

Karaciğer Sağlığına Etkileri

İçeriğinde yoğun oranda antioksidanlar bulunan enginarın faydaları arasında karaciğer sağlığını olumlu etkilemesi yer almaktadır. Özellikle kolesterolün dengede tutulmasına yardımcı olan enginar, bu sayede karaciğerin zarar görmesini önlemekte ve yükünü hafifletmektedir. Enginarın düzenli olarak tüketilmesi karaciğer dokusunun daha sağlıklı olmasında etkilidir.

Bağışıklık Sistemine Etkileri

Bağışıklık sisteminin güçlü olması hastalıkların vücudu etkilememesi açısından son derece önemlidir. İçeriğinde bulunan antioksidan maddeler ve C vitamini sayesinde bağışıklık sistemini doğal olarak güçlendiren enginarın faydaları arasında virüslere karşı bünyeyi koruması yer almaktadır. Başta mevsim değişikliklerin görülen bulaşıcı hastalıklar olmak üzere pek çok sorunun yaşanmasını önlemeye yardımcı olmaktadır.

Enginarın faydaları arasında hücre sağlığını koruması, idrar söktürmeye yardımcı olması, kemik sağlığını korumada etkili olması, kan dolaşımını olumlu etkilemesi, metabolizma hızının daha düzenli olmasına faydalı olması, beyin sağlığına olumlu etkileri bulunması yer almaktadır. Enginar, yemek şeklinde tüketildiği gibi suyu ve yaprağı da tüketilmektedir. Aşırıya kaçmadan tüketilmesi birçok gıda maddesinde olduğu gibi enginar konusunda da önemlidir. Özellikle hamilelik döneminde ve emziren annelerin tüketimi konusunda uzmanlara danışmaları ve bu şekilde kullanmaları önerilmektedir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , ,
Eklenme Tarihi: 21 Nisan 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın