Fasulyenin Faydaları


Yaşı, kurusu, yemeği, turşusu, pilakisi, kızartması derken çok fazla sofralarda yer bulan fasulye; genel olarak her insanın ağız tadıyla uyumlu bir sebzedir. “Kendini fasulye gibi nimetten saymak” deyimine de konu olan bu bitki, hakikaten de nimetten sayılacak türdendir. Bu makalemizde 80 kadar çeşidi olan fasulyenin faydaları ele alınacaktır :

Fasulyenin Faydaları 

●  Fasulye bol miktarda violaksantin, lutein ve neoksantin içererek; gözler, cilt ve damarlar için çok fayda sağlamaktadır.

●​​ ​​Fasulyenin içerdiği  beta-karoten, saçlar için büyük bir ihtiyaçtır.

● Yeşil taze fasulye, tüm yeşil renkli bitkiler gibi bol miktarda klorofil içermekte; bu yönüyle tam bir enerji deposu olmaktadır.

● Nişasta gibi kompleks karbonhidratlar açısından zengin bir maddeyi bünyesinde barındıran fasulye, oldukça doyurucu bir özellikte olup, karnı daha uzun süre tok tutar. Uzun sürecek açlıklarda (oruç gibi) fasulyeyle beslenmek, hem acıkmayı, hem şeker düşmesini önler.

● Kanserle savaşta etkili olan ‘izoflavon’ ve ‘fitosterol’ler gibi doğal kimyasalları içeriğinde bulunduran fasulye, kanser riskini azaltır. Bu sebeple kanser hastalarının uyguladığı diyetlerde haftada birkaç kez fasulye türleri yer almalıdır. Fasulye, yeşil halde iken antioksidan özellikler gösterdiği için de, kansere karşı önleyici ve bağışıklık sistemini güçlendirici özelliktedir.

● Fasulyede yağ yok denecek kadar azdır (%2-3). Kötü kolesterol ise fasulyede hiç bulunmamaktadır. Ayrıca potasyum ve magnezyum da içeren fasulye, tüm bu saydıklarımız sayesinde kalp dostu bir bakliyattır. İçerdiği lifler, saponin ve fitosteroller de kalp için yarar sağlamaktadır.

● Sadece yarım bardak fasulyede, kırmızı ve beyaz et türlerinden çok daha fazla protein bulunur. Bu ise, gelişme çağındaki çocuklar, spor yapanlar ve hamileler için etten daha ucuz bir protein kaynağı demektir. Çünkü protein, kemikleri güçlendirmede, büyümeyi hızlandırmada ve kas yapısını düzenlemede etkilidir. Barbunya, bu protein yüklü yapısıyla vejeteryanlar ve veganlar için de bulunmaz bir nimettir.

● Fasulye düşük glisemik indekse sahip bir besin olarak, şekeri dengede tutar. Bu yönüyle şeker yükselmesi sorunu yaşayanların tercih ettiği yiyeceklerdendir.

● Fasulye, yüksek miktarda lif içeriğiyle  sindirim sistemini düzenler ve kabızlığı önler. Fasulyenin 100 gramında ortalama olarak 7 gram lif vardır. Fakat bütün lifli gıdalar gibi fasulyeyi de sıvı almadan tüketmek, tam tersi etki yapmasına yani kabızlığa yol açmasına neden olabilir.

Fasulyenin İlginç Faydaları 

● Boyun fıtığı ve boyun düzleşmesi vakalarında , kuru fasulyeyi haşlayıp bir buzdolabı poşetine koyarak boyna kompres yapmak; ağrıları azaltır. Fakat asla sıcak haliyle konmamalı, teni yakmayacak hale geldiğinde koyulmalıdır.

● Kuru fasulyenin haşlandığı su ile çay dökülmüş halılar silinirse çay lekesini çıkaracaktır.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 3 Mart 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın