Ihlamurun Faydaları


Ihlamur, son derece güzel kokan ve bundan dolayı bahçelerde yetiştirilen bir bitkidir. Ebegümecigiller familyasına ait olan ve ılıman bölgeleri seven ıhlamur, özellikle kış aylarında kullanımı artış gösteren bir bitkidir. İçeriğinde A vitamini, B6 vitamini, kalsiyum, tanen, glikoz, antioksidan maddeler, faydalı asitler bulunan ıhlamurun faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Stres Sorununa Faydaları

Günümüzde stres konusu pek çok hastalığın temelinde yatan ve günümüzde temponun yoğunlaşmasıyla birlikte artan bir sorundur. Ihlamurun faydaları arasında aromatik yapısı nedeniyle strese iyi gelmesi yer almaktadır. Kullanımından itibaren merkezi sinir sistemini rahatlatan ıhlamur, aynı zamanda pozitif düşüncenin gelişmesine de önemli oranda etki etmektedir.

Grip ve Nezleye Karşı Faydaları

Kış ayların grip ve nezle konusunda artış meydana gelmekte, bu sorunlar nedeniyle vücudun direnci düşmektedir. Ihlamurun faydaları arasında grip ve nezle sorununa iyi gelmesi yer almaktadır. Kışın çayı yoğun bir şekilde tercih edilen ıhlamur, grip kaynaklı öksürük, boğaz kuruluğu gibi sorunlara fayda sağlamakta ve vücut direncinin artmasında önemli etkisi bulunmaktadır.

Astım ve Bronşit Sorunlarına Faydaları

Solunum yollarında meydana gelen rahatsızlıklar arasında yer alan astım ve bronşit, ağır sonuçlar ortaya çıkarabilen sorunlar arasında bulunmaktadır. Özellikle astım atakları akciğeri olumsuz yönde etkilemektedir. Ihlamurun faydaları arasında içerdiği yoğun mineraller sayesinde astım ve bronşite iyi gelmesi yer almaktadır. Öksürük nöbetleri ıhlamur kullanımıyla birlikte azalacaktır.

Cilt ve Saç Sağlığına Faydaları

Ciltte yaşanan başta lekeler olmak üzere pek çok sorun can sıkıcı bir hal alabilmektedir. Ihlamurun faydaları arasında haricen uygulanması durumunda cilt lekelerine iyi gelmesi yer almaktadır. Saç sağlığı konusuna da doğrudan etki eden ıhlamur, saçların doğal görünüm kazanmasını sağlamakta, ayrıca saç diplerindeki kaşıntı sorununa da engel olmaktadır.

Ihlamurun faydaları arasında kansızlığa iyi gelmesi, sindirim sistemine olumlu etkilerde bulunması, terlemeyi sağlaması, yüksek tansiyon sorununa iyi gelmesi, göz sağlığına fayda vermesi yer almaktadır. Ihlamuru taze çıktığı Ekim ayında düzenli olarak tüketmeye başlayabilir ve kış gelmeden hastalıklara karşı doğal koruma sağlayabilirsiniz. Ihlamuru tatlandırmak için şeker yerine bal kullanılması faydasını almak açısından önerilmektedir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , ,
Eklenme Tarihi: 21 Nisan 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın