Kabuklu Fıstığın Faydaları


Kabuklu Fıstığın Faydaları

Kabuklu yer fıstığı dünyada ve ülkemizde çeşitli alanlarda kullanılmaktadır. Üretiminin ilk olarak Paraguay’da yapıldığı sanılmaktadır. Fıstığın %40ı yağdan oluşmaktadır. %30’luk kısım protein ve geriye kalan kısmı vitamin ve karbonhidrat içerir. Ayrıca az miktarda madensel moleküllerde yer alır. Hem çerez olarak hemde yağ yapımında kullanılır. Yemeklere ve tatlılara konularak da tüketilebilir. 30’dan fazla çeşidi bulunan fıstığın yapısı otsudur ve hasat zamanına kadar boyu 30 ile 50 cm arasında değişir.

Kabuklu Fıstığın Faydaları Nelerdir?

Hem taze hem de kurutularak tüketilebilen ve eski çağlardan beri tedavi amaçlı kullanılan bir besin maddesidir. Alternatif tedavi yöntemlerinde fıstığın yeri azımsanamayacak kadar çoktur. Fıstığın içeriğinde E Vitamini bulunmaktadır. Bu da cilt sağlığı için önemli bir vitamindir. Ayrıca B Vitamini, kalsiyum gibi sağlık açısından önemli vitaminleri de barındırır. Kabuklu fıstığın faydaları şu şekilde sıralanabilir;

  • Kansere yakalanma olasılığını düşürür.
  • Mide kanserinde etkilidir.
  • Kadınlarda daha sık görülen kolon kanserinin tedavisinde etkilidir.
  • Safra kesesinde oluşan taşları düşürür.( ayrıca safra kesesini koruma altına da alır.)
  • Alzheimer gibi sinir hastalıklarında etkilidir.
  • Kötü kolestrolü düşürmekte yardımcı olur.
  • Düzenli yer fıstığı tüketiminde obeziteye karşı etkilidir.
  • Kan şekerini dengeler.
  • İçerisinde tekli doymamış yağ asitleri bulundurduğundan inme ihtimalini ortadan kaldırır.
  • Cildi zararlı güneş ışınlarında korur.
  • Omega 3 barındırması nedeni ile saçları kuvvetlendirir.

Kabuklu Fıstığın Zararları Nelerdir?

Kabuklu fıstığın aşırı tüketiminde içeriğindeki yağ nedeni ile ciltte sivilceler oluşabilir. Alerjisi olanların kesinlik ile tüketmemesi önerilir. Dengesiz fıstık tüketiminde kilo vermek yerine kilo alınabilir. Fıstığın kolestrolü dengede tuttuğu gerçektir. Fakat günlük tüketimin dışında tüketilmesi bu dengeyi sarsar. Günlük 100 gram fıstık tüketimi ideal ölçüdür. Kısaca aşırı tüketilen fıstığın zararları şöyle sıralanabilir;

  • Ciltte sivilceler oluşur ve yüz bölgesinde yağlanmaya sebep olur.
  • Kolestrol dengesini bozar.
  • Kilo almaya yol açar.
  • Saçlarda yağlanma yapar. ( yağlanan saçlar dökülmeye sebep olur.)

1Porsiyon kabuklu fıstıkta bulunan besin değerleri:

  • Yağ: 50 gram
  • Karbonhidrat: 16 gram
  • Kolestrol: 0 miligram
  • Magnezyum: 168 miligram
  • Protein: 26 gram

Bu besin değerlerinin dışında şeker, diyet lifi, demir, C Vitamini, A Vitamini, potasyum, B12 Vitamini de az miktarlarda bulunur.

Fıstık, yetiştiği yerin iklim koşullarını alır fakat besin değerlerinden bir şey kayıp etmez. Soğuk iklimin hakim olduğu yerlerde çekirdekleri biraz daha küçüktür. Yıl boyunca hasat yapılabilir. Bu neden ile fiyat bakımından diğer kuruyemiş türlerine göre daha uygundur.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 23 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın