Kaju Fıstığının Faydaları


Kaju Fıstığının Faydaları

Kuruyemişlerin en dikkat çekicilerinden olan kaju fıstığı, özellikle son yıllarda yoğun bir şekilde tüketilmektedir. Farklı lezzetiyle beğeni toplayan kaju fıstığının diğer ismi Hint fıstığıdır. Mineral ve vitamin bakımından son derece zengin olan bu kuruyemişin birçok faydası bulunmaktadır. Kaju fıstığının faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Kalp Sağlığına Etkisi                                                           

Kalp vücuttaki en önemli organ olarak gösterilmektedir. Hayatın devamı için düzenli çalışması gereken kalbi besleyen birçok gıda bulunmaktadır. Kaju fıstığının faydaları arasında kalp kaslarını güçlendirmesi yer almaktadır. Kalbin daha düzenli çalışmasına yardımcı olan kaju fıstığı bu yönüyle uzmanlar tarafından önerilmektedir.

Kemik Sağlığına Etkisi

Kemiklerde yaşanan sorunlar sağlığı olumsuz etkilemektedir. İçerdiği D vitamini oranıyla dikkat çeken kaju fıstığının faydaları arasında kemik sağlığına faydası yer almaktadır. Kemiklerin güçlenmesini sağlayan ve özellikle yaşlılık döneminde kemik sorunları yaşanmasını önleyen kaju, bu yönüyle dikkat çekmektedir.

Saçlara Etkisi

Kaju fıstığının faydaları arasında saçları güçlendirmesi de yer almaktadır. İçeriğinde bulunan bakır oranının yüksekliği sayesinde saç dökülmelerinin azalmasına yardımcı olur. Saçların kökten beslenmesine de yardımcı olan kaju, bu yönüyle özellikle dermatologlar tarafından ilaçlara takviye olarak önerilmektedir.

Bağışıklık Sistemine Etkisi

Bağışıklık sisteminin güçlü olması hastalıklara yakalanma riskini azaltmaktadır. Özellikle sık sık soğuk algınlığına yakalanmamak için bağışıklık sistemi güçlü olmalıdır. Kaju, içerdiği çinko sayesinde bağışıklık sistemine olumlu yönde etki etmektedir. Bu durum da düzenli olarak kaju tüketen kişilerin hastalıklara yakalanma riskini azaltmaktadır.

Safra Taşına Etkisi

Safra taşı oluşumu birçok insanın muzdarip olduğu sorunlar arasında yer almaktadır. Kaju fıstığının faydaları arasında safra taşı oluşumunu azaltması yer almaktadır. Yapılan araştırmalara göre düzenli kaju fıstığı kullanımı safra taşı oluşumunu yaklaşık %25 oranında azaltmaktadır.

Tüm fıstık çeşitlerinde olduğu gibi kaju fıstığı da alerjen grubuna girdiği için bu gıdalara alerjisi olanlar tarafından tüketilmemelidir. Fazla tüketilmesi durumunda vücutta enerji patlamasına neden olabilecek kaju fıstığı, kontrollü bir şekilde tüketilmelidir. Ayrıca kalori bakımından da zengin olan bu gıdanın fazla tüketilmesi kilo sorununu beraberinde getirebilir. Gerektiği kadar tüketilmesi durumunda kaju fıstığı son derece faydalı ve bir o kadar da lezzetli bir kuruyemiştir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 26 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın