Kerevizin Faydaları


Hoş kokulu ve aromalı tadı ile kereviz, kalorisi az, yüksek besin değerlerine sahip bir sebzedir. Özellik ile K Vitamini bakımından oldukça zengindir. Serbest radikaller denen ve bir çok hastalığın vücuda yerleşmesine neden olan maddelerin vücuttan atılmasına yardımcı olur. Mikroplar ile savaşır ve yayılmalarını önler. Antioksidan içeren bir sebze olan kereviz, diyet için de oldukça etkindir. Kalorisi düşük olduğundan kilo vermek isteyenlerin rahatlık ile tüketebileceği besin maddelerindendir.

Kerevizde aynı turp gibi kökleri tüketilen bir sebzedir. Yapraklı kısmı 40 cm büyüyebilir. Ayrıca kereviz yapraklarıda yemeklerde kullanılabilir. Yüksek tansiyonu düşürdüğü eski zamanlardan beri bilinmektedir. Günümüzde ise bu durum araştırmalar ile ortaya konmuştur. Kerevizin esanslı tadı ve kokusu içerdiği “Phthalide” adlı bileşen sayesindedir. Bu bileşen kasların rahatlamasına ve kan akışının dengeli bir şekilde devam etmesini sağlar. Ayrıca bu madden stresin oluşmasını sağlayan hormonların damarlarda yarattığı büzülmeyi engeller. Ancak hipertansiyonu olan kişilerin kerevizi tüketirken dikkat etmeleri gerekir. Kullanılan ilaçlar le yan etki yapabilme durumu olup olmadığı araştırılmalıdır.

Kerevizin faydaları nelerdir?

  • Kerevizin içerisinde bulunan ” Apigenin” maddesi sayesinde tümörler büyük oranda küçülür.
  • Pankreas kanserini önler.
  • Kolestrolü düşürür.
  • Kan basıncını dengeler.
  • Lif içeren kereviz, sindirimi kolaylaştırır.
  • Kabızlığı engeller.
  • İdrar söktürmeye yardımcı olduğu için toksinlerden kurtulmak kolaylaşır.
  • İçerisinde ” Flavonoid” bulunur ve bu madde vücutta iltihaplanmayı önler.
  • Romatizma kaynaklı sağlık sorunlarının giderilmesinde yardımcı olur.
  • Sakinleştirici etkisi olup, uykusuzluğu giderir.
  • Adet döneminde oluşan sancıların şiddetini hafifletir.
  • Alerjik reaksiyonların etilerini azaltır. Kereviz suyuna zencefil ekleyerek tüketmek, öksürüğe ve hapşırma krizine engel olur.

Kereviz dışında sapları da oldukça faydalıdır. Günlük lif ihtiyacını giderecek kadar kereviz sapı tüketmek kabızlığı önler. Fakat çok miktarda ve aynı gün içerisinde kereviz sapı tüketimi, mide de kramp ve ishale neden olur. Günlük yenen kereviz sapı miktarı, belirli takvime göre arttırılmalıdır.

Kerevizin zararları nelerdir?

Gereğinden fazla kereviz tüketmek vücudun susuz kalmasına neden olur. İdrar söktürmeye yardımcı olduğu için vücutta bulunan su miktarını azaltır. İdrar kaybı elektrolit azalmasına da neden olur. Elektrolit kaybı ise halsizlik getirir.

Fazla kereviz tüketmek A Vitamininin yan etkilerine maruz kalmaya sebep olur. Bu durum karaciğer hastalıklarını tetikler ve sinir sistemi bozuklukları ortaya çıkar. Kerevizin enteresan bir etkisi de sinir sistemini uyarıcı olmasıdır. Anestezi uygulaması gereken bir ameliyat söz konusu olduğunda en az 15 gün önce kereviz tüketilmiş olmalıdır.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: ,
Eklenme Tarihi: 4 Mart 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın