Koşu Bandının Faydaları


Koşu Bandının Faydaları

Birçok kasın aynı anda çalışmasını sağlayan ve hem kondisyon hem de kardiyo aleti olarak bilinen spor aletine koşu bandı denmektedir. Düzenli olarak kullanılması halinde, beden sağlığı için birçok fayda gösterecektir.

Kondisyon İçin Faydası:

Çok fazla kalori yakılmasında etkili olduğu için aynı zamanda kondisyon seviyesi de artar.
Ter atılması, yağların yakılması ve kilo verme ile birlikte vücut gücü yükselir. Daha fit ve zinde bir beden oluşumu görülür. Kilo vermek isteyen bireylerin hayatlarına koşuyu eklemesi gerektiğini unutmaması gerekir.

Psikoloji Açısından Faydası:

Stresi azaltmak ve rahatlamak için koşmak her zaman faydalıdır. Kaslar sürekli olarak çalıştığı için daha derin bir uykuyu da beraberinde getirir. Zihnin dinlenmesini sağlar. Hafif ve keyifli müzikler ile koşu daha keyifli bir aktivite haline de getirilebilir.

Kalp Sağlığı İçin Faydası:

Koşu bandında koşmak, kalp krizi riskini azaltmakla birlikte, kolesterol ve tansiyon hastalıklarına da iyi gelmektedir. Kan dolaşımını hızlandırması ile birlikte kalp daha verimli çalışacaktır.

Tüm Vücudu Çalıştırmada Faydası:

Koşu bandında koşmak, tüm beden kaslarını aynı anda çalıştırır. Birçok birey, sadece kalça ve bacak kaslarına faydalı olduğunu söylese de, aslında bu yanlıştır. Karın yağlarından kurtulmak ve karın kası oluşturmak için de çok fayda sağlar. Kol, göğüs ve omuz bölgeleri dahi, koşu bandı sayesinde forma girecektir.

Toksinleri Atmak İçin Faydası:

Sarf edilen yüksek efor ile birlikte yoğun bir terleme görülür. Ter aracılığı ile vücuttan atılması gereken toksinlerden de kurtulmak mümkün olacaktır. Daha sağlıklı ve bakımlı bir cilt için koşu her zaman fayda sağlar.

Vücut Isısı için Faydası:

Bir egzersize başlamadan önce koşu bandında hafif bir koşu programı uygulamak, bedenin ısınmasını ve spor yapmaya hazır hale gelmesini sağlar. Böylelikle ani hareketlerden dolayı sakatlanmalar ve vücut ağrıları gibi problemlerin de önüne geçilebilir.

Koşu Bandında Hangi Hızda Koşarsak Faydalı Olur?

Koşu bandında koşmak kadar, hangi hızda koşulduğunun da önemi bulunmaktadır. Kesinlikle kişinin hangi seviyede olduğu dikkate alınmalıdır. Başlangıç seviyesinde olan bir kişi, direkt çok hızlı bir şekilde koşu yaparsa, birçok faydasını göremez ve aksine zararları oluşabilir. Hafif tempolarda başlayıp gitgide seviyeyi arttırarak koşulmalıdır. İnsanlar koşu bandında koşarken, ne rahatça konuşacak durumda olmalı ne de nefes nefese kalacak kadar kendisini zorlamalıdır.
Koşu bandı ile spora başlamak veya sadece koşu yaparak vücudu zinde tutmak bir alışkanlık haline getirilmelidir. Kaliteli ve işlevsel bir koşu bandını satın alarak evde dahi bu etkinliği isteyen herkes uygulayabilir ve faydalarını kendi bedeninde zamanla görebilir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 22 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın