Kuru Eriğin Faydaları


Kuru Eriğin Faydaları Nelerdir?

Yaş  erik güneş altında kurutularak kuru erik elde edilir. Yapısında bulunan  lifli ve nemli yapısından dolayı insan vücuduna oldukça faydalıdır. Kuru eriği de diğer besinler gibi tüketmeden önce bir uzmana danışmanız faydalı olacaktır. Kuru erik günde bir avuçtan fazla tüketilmemelidir. Yapısında bulunan lifli yapıdan dolayı daha fazla tüketilmesi durumunda uzun süren kabızlıklara yol açmaktadır. Yakalanan kabızlık buğday veya buğday ürünleriyle giderilmekle birlikte, kabızlığın tedavi edilmesi yerine daha az kuru erik tüketilmesiyle hiç kabız olunmaması daha iyi olacaktır. Aynı zamanda uzmanlar fazla yenen kuru eriğin kabızlık yaptığına dikkat çekerken, makul seviyede tüketilen eriğin kabızlık tedavisinde etkili olduğunu ortaya koymuşlardır.

Kuru erik, vücudun günlük K vitamini ihtiyacını karşılamakla birlikte, kanın pıhtılaşmasına da yardımcı olmaktadır. Uzmanlar vücuda düzenli ve doğru miktarda giren K vitamininin, yaş ve sağlığı doğru oranda tutmasına yardımcı olduğunu saptamışlardır. Yani kuru erik daha sağlıklı ve genç kalmanızı sağlamaktadır. K vitamini eksikliği genellikle yaşlı insanlarda görülmekle birlikte, bu vitamin kas ermesini de yavaşlatan bir etkiye sahiptir.

Aynı zamanda kuru erik bol miktarda potasyum içermektedir. Potasyum, kalp sağlığına ve kalp ritminin düzenlenmesinde etkili olmaktadır. K vitaminiyle birlikte de kemik sağlığına birebirdir. Şuan insanoğlunun kullandığı besin maddelerinin sahip olduğu potasyum miktarları karşılaştırıldığında, en çok potasyum barındıran besinin kuru erik olduğu görülmüştür. Aynı zamanda bir insanın ömür boyu ihtiyaç duyduğu A vitaminine de kuru erik sahiptir. Bu da demek oluyor ki A vitamininin sağladığı göz sağlığını kuru üzüm yiyerek sağlayabiliriz.

Ayrıca A vitamini korneayı korumakla birlikte bağışıklık sistemini de güçlendirmektedir. Uzmanların yaptığı araştırmaya göre 6 adet kuru erikte yaklaşık 150 kalori vardır. Küçük bir kase kuru erik ise yaklaşık 410 kaloriye sahiptir ve kuru erikten alınması gereken en fazla 100 ila 200 kalori arası olmalıdır.

Kuru Eriğin Faydaları

  • Sindirim sistemini düzenler.
  • Kalp sağlığını korur, damar yollarında oluşabilecek sıkıntıları giderir.
  • Kas ve kemik gelişimine katkı sağlar.
  • Antioksidan özelliğinin yanında kanser önleyici etkisi de kanıtlanmıştır.
  • Adet zamanlarını düzenlemekle birlikte, kadınlarda daha çok salgılanan östorojen hormonunu düzenler.
  • Mental ve bedensel yorgunlukları alır.
  • Vücudun demir ihtiyacını karşılar ve diğer birçok besinin bulundurmadığı A ve K vitaminlerini takviye ettirir.
  • Bünyesinde bulunan lifler sayesinde tokluk hissi verir ve kilo düzenlemesi sağlar.
  • Menopozla ortaya çıkan kemik hastalıklarında etkilidir.
  • Cinsel dürtülerin kontrol altına alınmasına yardımcı olur.
Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 23 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın