Mekik Çekmenin Faydaları


Mekik Çekmenin Faydaları Nelerdir?

Mekik hareketi beldeki tüm kemikleri korurken karın kasların yakımın da en faydalı harekettir. Karın kaslarını geliştirirken bel çevresinde ki yağları da yakmaya birebir olan mekik hareketi, yağ yakmada tek başına yeterli değildir. Mekik çekerken aynı zamanda sporu ve düzenli beslenmeyi de ihmal etmememiz gerekmektedir.

Peki mekik hareketi nasıl yapılır birazda bundan bahsedelim;

  • Hareket için öncelikle sert olmayan bir zemine sırt üstü yatılır.
  • Derin nefes alınır ve vücutla birlikte dizlerde yukarı doğru çekilir. Bu sırada nefes verme unutulmamalıdır.
  • Bu hareketi yaparken karın kaslarınızı olabildiğince kasın.
  • Ardından hareketin tersi olan gevşeme hareketini yapın. Bu hareket yapılırken vücut asla tam olarak yere bırakılmamalıdır. Ayaklar ve baş yere değmemelidir.
  • Vücudu aşağı bırakırken nefes alırız ve tekrar kasarken de nefes alırız.
  • Mekik hareketini bünyenizin kaldıracağı kadar tekrarla yapın.

Mekik çekerken bel kısmında bulunan abdominal kasları gelişir. Her harekette olduğu gibi mekik çekerken de eğer doğru hareketleri yaparsanız kısa zamanda gelişme sağlarsanız. Anca yanlış hareketler zaman kaybına daha da önemlisi kalıcı sakatlanmalara sebep olabilir.

Mekik hareketinin faydalarına gelirsek;

  • Düzenli ve doğru yapılan mekik hareketi 2 ila 3 ay içinde size daha sıkı bir karın kası sunar.
  • Başta karın, bel ve göğüs kısmında gelişme sağladığınız için daha dinç bir yapıya kavuşursunuz.
  • Bel bölgesinde oluşabilecek sıkıntıları önler ve bel bölgesine kuvvet verir.

Mekik hareketi yanlış yapıldığında insan vücuduna birçok zarar da vermektedir. Bunlardan başlıcaları;

  • Yapılabilecek ters bir hareket belde kalıcı hasara sebep olabilir.
  • Mutlaka doğru beslenmeyle yapılmalıdır. Aksi takdirde kuvvet kaybına sebep olabilir.

Ayrıca mekik hareketi yaparken dikkat edilmesi gereken hususları belirtmek gerekirse;

  • Mekik hareketi asla sünger ve yatak gibi yumuşak zeminlerde yapılmamalıdır. Aksi takdirde bel fıtığına sebep olabilir.
  • Unutulmamalıdır ki mekik hareketi zayıflama için yapılabilecek bir hareket değildir. Çünkü mekikle birlikte küçük kas grupları çalışır.
  • Mekik hareketi yaparken ellerinizi baş arkasında birleştirin. Boyundan tutarak yapacağınız hareket ilerde boyun incelmesine ve boyun fıtığına sebep olabilir.
  • Mekik hareketi sırasında dizleriniz mutlaka kırık olmalıdır. Hareketten istenen verimi almak için dizler kırılır aksi takdirde ağırlığın bir kısmı kalça ve baldır kısmına yükleneceğinden karın yeterince kasılmaz.
  • Mekik çekerken illaki dizleriniz dirseklerinize kadar birleşmek zorunda değildir. Hareketin devamlılığı sağlandığında vücudunuz daha esnek bir yapıya kavuşacağından dizlerinizi ve dirseklerinizi bir birine değdirecek seviyeye ulaşırsınız.
Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 22 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın