Pancarın Faydaları


Pancar, içeriğinde diyet lifleri, karbonhidrat, nisain, K vitamini, folat, A vitamini, E vitamini, C vitamini içeren bir sebzedir. Sodyum ve potasyum açısından son derece zengin olan pancar, betakaroten içeriğiyle dikkat çekmektedir. Pancarın faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Anemiye Etkisi

Anemi hastalığı kanda hemoglobin oranının düşük olmasına verilen isimdir. Pancarın faydaları incelendiğinde potasyum, fosfor açısından zengin olduğu için anemiye iyi gelmesi yer almaktadır. İçeriğindeki vitamin ve mineraller incelendiğinde düzenli tüketimi sayesinde kandaki hemoglobin oranının yükselmesi yer almaktadır.

Diyabete Etkisi

Diyabet yani şeker hastalığı oldukça yaygın görülen ve beslenme konusunda hassasiyet gerektiren bir hastalıktır. Pancarın faydaları incelendiğinde içeriğindeki alfa lipoik asit sayesinde glikoz düzeyinin düşmesine yardımcı olmaktadır. Yapılan araştırmalar incelendiğinde şeker hastalığına neden olan etkenleri iyileştirdiği ortaya çıkmıştır.

Kansere Karşı Etkisi

Kanser, son dönemlerde yaygınlaşan hastalıklar arasında yer almaktadır. Pancarın faydaları incelendiğinde serbest radikallere karşı etkisi görülmektedir. Birçok kanser çeşidine karşı etkisi olan pancar, özellikle çoklu organ tümörlerine karşı etkili olmaktadır. Bu etkilerin bilimsel olarak ispatlandığı açıklanmıştır.

Kalp Hastalıklarına Karşı Etkisi

Pancarın içerisinde nitrik oksit bulunmaktadır. Bu maddenin kan damarlarını genişletici özeliği olduğu bilinmektedir. Bu durum da pancarın faydaları arasında kalp hastalıklarına yakalanma riskini düşürmesini getirmektedir.  Kalbin daha sağlıklı bir şekilde çalışmasını sağlayan pancar, aynı zamanda kan dolaşımını da düzene sokmaktadır.

Damar Sertliğine Karşı Etkisi

Kan damarlarını genişleten pancarın faydaları arasında damar sertliğine karşı etkili olması yer almaktadır. Damar sertliği nedeniyle son derece önemli sorunlar ortaya çıkmaktadır. Kan akışını hızlandıran pancar, bu sayede arteri hastalıklara yakalanma riskini düşürmekte ve damar tıkanıklığını da engellemektedir.

Dayanıklılığa Etkisi

Pancar, özellikle sporcuların tükettiği gıdalar arasında yer almaktadır. Bunun da en önemli nedeni pancarın dayanıklılığa olan olumlu etkisidir. Özellikle çiğ pancar suyunun egzersiz sırasında oksijen sirkülasyonunu arttırdığı ispatlanmıştır. Solunum yolu hastalıkları ile mücadele eden pancar, bu sayede sporda dayanıklılığı arttırmaktadır. Solunum yolunda bulunan kasların gücünü arttıran pancarın bu faydası bilimsel olarak ispat edilmiştir.

Pancarın faydaları incelendiğinde sağlığa son derece faydalı bir besin ortaya çıkmaktadır. Pancarı çeşitli yollarla tüketmeniz mümkündür. Yemeğini yapabilir ya da turşusunu tüketebilirsiniz. Ayrıca, pancar suyunu da tüketerek faydasından maksimum orandan faydalanabilirsiniz. Ülkemizde fazla oranda yetiştirilen pancarın faydalarını bilerek tüketmek oldukça önemlidir. Siz de bu mucize sebzeyi sofralarınızdan eksik etmeyerek son derece önemli faydaları edinebilir ve pancarı çeşitli şekillerde tüketebilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , ,
Eklenme Tarihi: 3 Mart 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın