Pilatesin Faydaları


Pilatesin Faydaları

Her yaş grubu için uygun hareketler içeren, vücut dengesini ve dik pozisyonunu korumayı amaçlayan, kasların güçlenmesini hedef alan nefes ve hareket sistemleri bütününe pilates denmektedir. Pilates, 100 yılı aşkın bir süredir var olan spor dallarından birisidir.

Kaslar İçin Faydası:

Karın, kalça, bacak ve kol kaslarının güçlenmesi için büyük etki gösterir. Farklı spor türlerine göre pilates, kasları güçlendirirken şişirmez. Birçok dansçı ve jimnastik uzmanı bu sebepten dolayı pilates ile formunu korumayı tercih eder.

Denge İçin Faydası:

Vücudun dengesini korumaya yardımcı olan kasların güçlenmesini sağlar. Böylelikle vücut dengesi yerine getirilir. Denge sporlarına başlamadan önce pilates yapmak iyi bir tercih olacaktır.

Esneklik İçin Faydası:

Kas ve eklemlerin daha iyi çalışmasını sağladığı için vücut esnekliği de artar. Omur eğriliği problemi yaşayan bireyler için de pilates yapmaları uzmanlar tarafından her zaman önerilmektedir. Omurga yapısını hem güçlendirir hem de dengesini korur.

Psikoloji Açısından Faydası:

Vücut için olduğu kadar zihin için de büyük faydaları vardır. Stresten uzaklaşmak ve rahatlamak için pilates en iyisidir. Tam bir konsantrasyon sağlandığı takdirde, zihin açmada ve dinlendirmede büyük fayda sağlar.

Vücudun Tanınmasında Faydası:

Pilates yapan insanlar kendi vücudunu tanır ve bedeni ile barışır. İnsanlar kendi vücutlarının gücünü, dengesini ve kontrolünü pilates ile keşfedebilir. Böylelikle diğer spor dallarından hangilerine yönelmesi gerektiğini de fark eder.

Yağ Yakımı İçin Faydası:

Daha hızlı kilo vermede ve yağ yakımının arttırılmasında çok büyük faydası bulunmaktadır. Vücudun her bölgesini aynı anda çalıştırdığı için özellikle bölgesel zayıflamalarda da etkilidir. Metabolizmanın çalışmasına ve hızlanmasına da faydalı olduğunu söylemek mümkün.

Kalp Sağlığı İçin Faydası:

Kalp hastalıklarının ve damar tıkanıklıklarının önüne geçilmesini sağlar. Aynı zamanda kalp krizi riskini büyük ölçüde azaltır. Kan dolaşımını düzene sokması ve hızlandırması da kalbin daha verimli ve aktif çalışmasını sağlamaktadır.

Kısaca pilates;

– Tüm vücudu hedef alır.
– Vücut dengesini arttırır.
– Kilo vermede etkilidir.
– Kas ve eklem ağrılarını hafifletir.
– Yağsız kas kütlesi oluşturur.
– Vücut esnekliğini arttırır.
– Enerji seviyesini arttırır.
– Beden gücünü arttırır.
– Ruh sağlığına faydalıdır.
– Kalp sağlığını korur.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 22 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın