Pırasanın Faydaları


Pırasa, popüler besin kaynakları arasında yer almaktadır. Son derece sağlıklı olmasının yanı sıra ucuz olması nedeniyle de tercih edilmektedir. Pırasanın içeriğinde kükürt miktarı, flavonoid, lif, A vitamini, K vitamini, E vitamini, demir, kalsiyum, manganez, potasyum, bakır içermektedir. Vücut için çok önemli bileşenleri bünyesinde barındıran pırasanın faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Damar Sağlığına Faydaları

Pırasa, serbest radikallere karşı son derece etkilidir. Damarların dayanıklılığını arttıran pırasanın faydaları incelendiğinde dokuların sağlığını koruduğu görülmektedir. İçeriğinde bol miktarda K vitamini bulunan pırasa, kan dolaşım hızını arttırmakta, bu durum da damar tıkanıklığını önlemede etkili olmaktadır.

Kemik Sağlığına Faydaları

Pırasanın içeriğinde yoğun oranda bulunan K vitamini bu nedenle kemikler üzerinde etkili olmaktadır. Ayrıca kalsiyum bakımından da zengin olan pırasanın faydaları arasında özellikle ilerleyen yaşlarda görülen kemik erimesi sorununa olumlu etkisi yer almaktadır. Özellikle çocuk yaşlarda pırasa tüketimi sağlıklı kemik gelişimini desteklemektedir.

Kalp Sağlığına Faydaları

Kalp, vücudun sağlıklı işlevi açısından son derece önemli bir organdır. Pırasanın faydaları arasında vitamin ve mineral yüzdesinden dolayı kalp sağlığına faydası da yer almaktadır. Pırasa, içeriğinden dolayı kalbin yorulmadan çalışması üzerinde önemli etkiye sahip olmaktadır. Koroner arter hastalıklarının çözümünde etkili olmaktadır.

Sindirim Sistemine Faydaları

Sindirimi son derece kolay olan pırasanın faydaları arasında kabızlık gibi sorunları engellemek yer almaktadır. İçeriğinden dolayı özellikle mide ve bağırsağın daha düzenli bir şekilde çalışmasını sağlayan pırasa, hemaroit gibi hastalıkların önlenmesine yardımcı olmaktadır. Bu nedenle sindirim sorunu çekenler düzenli olarak tüketmelidir.

Göz Sağlığına Faydaları

Pırasa, lutein açısından zengindir ve bu madde göz sağlığı açısından hayati öneme sahiptir. Pırasanın faydaları arasında bu madde nedeniyle güneşin zararlı ışınlarına karşı koruma sağlaması yer almaktadır. Ayrıca, düzenli bir şekilde pırasa tüketen kişiler yaşa bağlı göz sorunlarından da korunmuş olmaktadır.

Hamilelik Döneminde Faydaları

Pırasa, folik asit olarak bilinen B9 vitamini açısından zengin bir sebzedir. Bu asit özellikle hamilelik döneminde daha fazla ihtiyaç duyulan bir maddedir. Bu nedenle pırasanın faydaları arasında yeni hücrelerin oluşabilmesi için folik asit yüklemesi yer almaktadır. Anne adaylarının sağlığı açısından düzenli olarak pırasa tüketmeleri önerilmektedir.

Pırasanın faydaları arasında kolesterol oranını dengede tutmaya yardımcı olması, cilt ve saç sağlığına olumlu etki etmesi yer almaktadır. Pırasanın yemeği son derece lezzetli ve faydalıdır. Maalesef ülkemizde pırasaya karşı bir ön yargı olsa da tüketmeye başladıktan sonra alışkanlık haline geldiği görülmektedir. Siz de pırasayı sofralarınızdan eksik etmemelisiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 3 Mart 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın