Potasyumun Faydaları


Potasyumun Faydaları

Potasyum nedir? , Potasyumun faydaları nelerdir ? , Potasyum içeren besinler hangileridir?…  Bu ve bunun gibi tüm soruların cevabı makalemizde…

Tıptaki adı hipokalemi olan potasyum, hücrelerin ve organların fonksiyonlarını düzenli bir şekilde yerine getirmesini sağlayan minerallerden birisidir. %93-96 kadarı hücre yapısı içinde bulunan potasyum ; PH oranını dengeleyerek merkezî sinir sistemi ve kaslar üzerinde önemli rol oynamaktadır. Potasyum minerali, vücut için her gün alınması gereken bir ihtiyaçtır.

Potasyumun Faydaları 

  • Sodyum mineraliyle beraber vücuttaki su dengesini sağlayan bu mineral, özellikle ishal olunduğunda, vücudun susuz kalmaması için mutlaka alınmalıdır.
  •  Potasyum, kan basıncı seviyesini olması gereken düzeyde tutarak; tansiyon dengesizliğini önler. Bu sayede potasyum, kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini de azaltmaktadır.
  •  Potasyum, özellikle çocukların sağlıklı biçimde gelişmeleri ve ilerleyen yaşlarda birtakım hastalıklara yakalanmamaları için gereklidir.
  • Kas sağlığı açısından önemli bir yer tutan potasyumun eksikliği halinde, kaslarda güçsüzlük, sertleşme, kramplar ve kas ağrıları görülebilir.
  •  Potasyum, tıpkı kaslar gibi kemikler için de önemli bir ihtiyaçtır. Kalsiyumla birlikte alınacak potasyum, kemiklerin daha sağlam ve travmalara karşı dayanıklı olmasını sağlar.
  • Potasyum beyne düzenli oksijen gitmesini sağlayarak beyin fonksiyonlarını arttırır. Bu sayede hafızanın ve zekanın daha keskin olmasını sağlar. Beyin felci gibi durumlardan korunma sağlar. Potasyum eksikliği; yorgunluk, kalp çarpıntısı, taşikardi, şiddetli baş ağrısı gibi durumlara neden olabilir.
  • Hücre yapısının korunması için de potasyum büyük önem taşımaktadır. Potasyumun neredeyse tamamı hücrelerde yer alır ve hücreleri toksik maddelerin zararlarından korur. Hücrelerin oksijeni en iyi şekilde almasına yardımcı olur.
  • Potasyumun eksikliği, kişilerde öfke nöbetleri, stres ve anksiyetenin artmasına neden olabilir.

Potasyum Açısından Zengin Besinler  ve Potasyum Miktarları

  •  65 gram kuru kayısı yaklaşık 755 miligram potasyum içeriğiyle, günlük ihtiyacın % 22’sini karşılar.
  • 100 gram somon balığı yaklaşık 700 gram potasyum içermektedir. Diğer balık türlerinde de belirli oranlarda potasyum bulunmaktadır.
  • 100 gramında 558 miligram potasyum bulunan ıspanak, günlük ihtiyacın % 13’ünü karşılar.
  • Fasulye, 100 gramında yaklaşık 560 miligram potasyum bulundurarak, günlük ihtiyacı karşılar. Aynı zamanda lif, protein, demir, magnezyum bakımından da zengindir.
  • Bir adet orta boy haşlanmış  patates, 515 miligram potasyum içerir. Bu miktar, günlük potasyum ihtiyacının % 15’ idir.
  • Pahalı meyvelerden avokado, 100 gramında 485 miligram potasyum barındırır.
  • 100 gram muz, 350 miligram civarında potasyum içerir.​
  • Orta boyda bir domates 292 mg  potasyum içeriğiyle, günlük ihtiyacın %8’ini karşılar.
  • 2 adet havuç, günlük potasyum ihtiyacının % 12’ sini karşılar.
  • Kalsiyum açısından da zengin olan yoğurdun 100 gramında 250 miligram potasyum vardır. Yoğurt, hem kalsiyum hem potasyum bulundurarak kemik gelişiminde önemli etkiler sağlar.
  • 100 gram haşlanmış pancar, günlük potasyum ihtiyacının %9’unun alınmasını sağlar.

Ayrıca şu besinlerde de belirli oranlarda potasyum bulunmaktadır: Mercimek, soğan, dolmalık biber, kavun, kuşkonmaz, brüksel lahanası, kereviz, süt, çilek, brokoli, rezene, karnabahar ve portakal.

Potasyum eksikliği kimlerde görülür? 

Ağır işlerde çalışanlar, sporcular, sindirim sistemi problemleri olan kimseler, doğum kontrol hapı kullananlar, sigara, alkol ve uyuşturucu kullananlar potasyum eksikliği sorununu en çok yaşayan kimselerdir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 19 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın