Sarımsağın Faydaları


Sarımsak, alliaceae ailesine mensup olan, soğanlı, yıllık bir bitkidir. Sarımsağın saplarında, yapraklarında ve toprak altındaki soğan kısmında keskin kokulu bir çeşit yağ bulunmaktadır. Çok eski çağlardan bu yana sağlıklı bir gıda kaynağı olarak görülen sarımsakla ilgili birçok araştırma yapılmıştır.

İçeriğinde B6 vitamini, C vitamini, demir, bakır, kalsiyum, manganez, faydalı asitler ve mineraller bulunan sarımsağın faydaları şu şekilde sıralanmaktadır:

Yüksek Tansiyona Faydaları

Kan basıncının dengesiz olması sonucunda tansiyon sorunu ortaya çıkmaktadır. Kalp krizi gibi sorunların en büyük tetikleyicisi olan yüksek tansiyona önlem alınması gerekmektedir. Sarımsağın faydaları arasında kan basıncını normal düzeye çekmesi yer almaktadır. Bu sayede yüksek tansiyon sorununa engel olmakta ve ilaç tedavisine yardımcı olmaktadır.

Soğuk Algınlığına Faydaları

Soğuk algınlığı sorunu özellikle kış aylarında daha fazla görülen, vücut direncini olumsuz etkileyen bir sorundur. Sarımsağın faydaları arasında soğuk algınlığına iyi gelmesi yer almaktadır.

Yapılan araştırmalara göre düzenli olarak sarımsak tüketen kişilerin tüketmeyenlere göre soğuk algınlığına çok daha az yakalandığı belirlenmiştir.

Kanserle Mücadeleye Faydaları

Kanser sorunuyla mücadelede ek takviyelerin ve doğal beslenmenin büyük bir önemi bulunmaktadır. Bu noktada sarımsağın faydaları arasında kanserle mücadeleye önemli etkileri olması yer almaktadır.

Özellikle sarımsağın günlük olarak ve çiğ şekilde tüketilmesi mide kanseriyle birlikte kolon kanseri üzerinde önemli faydalar sağlamakta, serbest radikallerle mücadeleyi artırmaktadır.

İltihap ve Bakterilere Faydaları

Vücutta iltihap ve bakteri birikimi önemli sorunları beraberinde getirmektedir. Özellikle iltihabın kısa sürede temizlenmesi oldukça önemlidir. Sarımsağın faydaları arasında iltihap ve bakteri sorununa iyi gelmesi yer almaktadır. Metabolizma hızını düzenleyen sarımsak, iltihap ve bakterilerin daha kısa sürede yok edilmesinde etkilidir.

Sarımsağın faydaları arasında kemik sağlığını olumlu etkilemesi, enerji vererek yorgunluğa iyi gelmesi, Alzheimer hastalığını önlemeye fayda vermesi yer almaktadır. Sarımsağı çiğ olarak tüketmekte daha büyük fayda bulunmaktadır. Kokusunun keskinliğinden çekinen kişiler çiğ halini ufak parçalar halinde yutması önerilmektedir.

Sarımsağı düşük tansiyonu bulunan kişilerin dikkatli tüketmesi gerekmektedir. Sarımsağı hem yemeklerin içine koyarak hem de çiğ tüketerek çok önemli faydalarını edinebilir ve daha sağlıklı olabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 21 Nisan 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın