Sindirim Sorunlarına Mücadele İçin Doğal İpuçları


Günümüzün yoğun programında ve stresli yaşam tarzında, abur cubura rağbet edilmektedir. Bu yemeğin sindirim sistemimizde nasıl tepki vereceğini asla yemeden önce düşünmeyiz. Vücudumuz hakkında düşünmeden sadece tat alma zevklerimizi tatmin ederiz. Doğru mu, değil mi? Gündelik yaşamımızın bu türden taleplerini gerektirdiği için, buradaki herkes bu senaryolara bağlanmalıdır.

Hiper asit ve şişkin mide rahatsızlığınız var mı? İstenmeyen gaz üretimi sizi kamusal alanda utandırıyor mu? Eh, insanların çoğu sindirim sorunu muzdarip ve belirtileri görmezden gelirsek o zaman ciddi olabilir ve diğer vücut kısmını etkileyebilir.

Ama şimdi endişelenme! Sağlıklı sindirim sistemini desteklemek için çeşitli ev ilaçları ve doğal yollar vardır. Burada sindirim sisteminizi iyileştirmede yardımcı olacak tavsiye sunuyoruz.

  1. Muz: Muz, yemeklerin sindirim sisteminden kolaylıkla geçmesine yardımcı olur ve normal bağırsak hareketini destekler.
  2. Elma sirkesi: En iyi sindirim tonik olarak bilinir ve çeşitli sindirim problemlerinden derhal rahatlamada faydalı etkiler gösterir. Su ile karıştırın ve ilave faydalar için bir kaşık turunçgil suyu ekleyin.
  3. Kişniş: Sindirim özellikleriyle zencefil, hazımsızlık, iltihap ve yanma hissi ile ilgili belirtileri azaltır. Bir bardak ayran ile kişniş tohumu yararlı sonuçlar sağlar.
  4. Sarımsak: Sarımsakın keskin kokusu, mide ateşini başlatmaya yardımcı olur ve çoğu zaman istenmeyen gaz ve mide ekşimesinden kurtulmayı sağlar.
  5. Rezene Tohumları: Bu tohumlar sindirim sağlığına faydalıdır. Midede şişkinlik ve spazm ağrısını hafifletir.
  6. Yiyeceklerinizi iyice çiğneyin ve yavaşça yiyin: Çoğunlukla nişastanın ve şekerin sindirimi, tükürük ve enzim ile ağızda başlar, bu da yiyeceğin parçalanmasına ve bakterilere saldırmasına yardımcı olur. Sağlıklı sindirime doğru ilk adım olarak kabul edilir. Hızlı yemek yediğinizde, midemiz dolgunluğunun doğru olduğunu göstermez ve sizden daha fazla yiyecek yemeniz eğilimindedir.
  7. Kendinizi Nemlendirin: Su alımınızı artırmaya çalışın ve sindirim sisteminizin beslenmesini ve yiyecekleri kolayca işlemesine yardımcı olun.
  8. Stres Seviyesini Yönetin: Stres sadece zihninizde hasara yol açmaz, sindiriminizi bozabilir. Yoga, yürüyüş, müzik, çizim, vb. Gibi rahatlatıcı aktivitelere odaklanmak, stresi azaltmanıza ve genel sağlığınız üzerinde faydalı etkiler yaratacaktır.
  9. Diyet: Sebzeler. Meyveler, baklagiller, tam tahıl ve zengin lif kaynağı ve düzenli bağırsak hareketini geliştirmeye yardımcı olurlar. Yüksek lifli gıdalar tüketen kişilerin kabızlık problemlerine daha az eğilimli oldukları kanıtlanmıştır.
  10. Bitkisel Takviyeler: Tüm bu ev ilaçları ve sağlıklı alışkanlıklar ile birlikte, bitkisel takviyeleri almak sağlıklı sindirim sistemini desteklemek için faydalıdır.

Tüm bu ipuçları arasında, sindirim problemlerini kolaylıkla azaltmaya yardımcı olmak için günlük yaşamda bazılarını uygulayacağınızı umuyorum.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+


Eklenme Tarihi: 14 Eylül 2018

Konu hakkında yorumunuzu yazın