Yeşil Soğanın Faydaları


Yeşil Soğanın Faydaları

Mutfak kültürümüzde salata, köfte, börek gibi yiyeceklerde kullanılan yeşil soğan; çiğ olarak tek başına da tüketilen bir sebzedir. Halk arasında soğanın tazesi olduğu  için taze soğan  adıyla da anılır.

Yeşil soğan kalori, A, C ve K vitaminleri, kalsiyum, protein, karbonhidrat, yağ, lif, sodyum, potasyum içerir. İnsan vücudu için  mühim bir ihtiyaç olan bu vitamin ve mineralleri içeren yeşil soğanın faydaları ise şunlardır:

Yeşil Soğandaki A Vitamini ve Karotenoidler 

  •  Yeşil soğan lutein, zeaksantin vb. karotenoidler açısından zengin olduğu için tam bir göz dostudur.
  • Halk arasında “göz bozulması” olarak tabir edilen miyop, hipermetrop gibi göz problemlerine karşı koruma sağlar.
  • Yeşil soğan, göz deyince akla ilk gelen vitamin olan A vitaminini içerdiği için gözler açısından ekstra koruma sağlar. Katarakt, gece körlüğü gibi görme problemlerini önler.

Yeşil Soğandaki Lif İçeriği
Az da olsa içerdiği lifler, sindirim sisteminin düzgün çalışmasında yardımcı olarak hazımsızlığı önler. Ancak mide ülseri gibi sorunları olanlar için hem yeşil taze soğanın hem de diğer soğan türlerinin çiğ halde yenmesi ağrıya  neden olacaktır.

C Vitamini Zengini

  • C vitamini açısından zengin bir besin olan yeşil soğan, kalsiyum içeren yiyeceklerle bir arada tüketildiğinde kemik yapısının güçlenmesini sağlar.
  • Yeşil soğanda bulunan C vitamini, yeşil soğanı antiviral ve antivirüs özelliklere sahip kılmaktadır. Bu yönüyle nezle, soğuk algınlığı ve her türlü viral enfeksiyonda bu soğanın tüketilmesi faydalı olacaktır.
  • Balgam sökmede de yeşil soğanın ve diğer soğan türlerinin etkisi büyüktür.
  • C vitamini, vücut hücrelerini iltihaplanmadan koruyarak güçlü bir antioksidan görevi yapmaktadır. Bu antioksidan özellik, serbest radikallerin çoğalmasını önleyerek kanseri önler.
  • Kolesterolü ve tansiyon seviyesini düşürme de etkili olan C vitamini sayesinde yeşil soğan kalp hastalıkları riskini azaltır.

K Vitamini de Bol

  • Yeşil soğanda K vitamini de bulunmakta; K vitamini ise kemik yoğunluğunu düşürerek kemik erimesinin önüne geçmektedir.
  • K vitamini aynı zamanda kanın pıhtılaşmasına yardımcı olmaktadır.
  • Ayrıca K vitamini, vücudun B1 vitamini emilimini ve kan sirkülasyonunu azaltarak yorgunluk ve stresin etkilerini azaltır ve vücuda canlılık verir.

Yeşil Soğandaki Sülfür Bileşenlerin Etkileri

  • Yeşil soğan içeriğindeki sülfür bileşikleri ile kan şekerinin seviyesini düşürür. Kan şekeri yüksekliği problemi olanlar için iyi bir besindir.
  • Bahsettiğimiz bu sülfür içeriklerinden biri de alil sülfür ismindeki maddedir. Bu madde, kolon kanseri oluşumu riskini en aza indirir.
  • Ayrıca içeriğinde flavonoid maddeler de bulunan taze yeşil soğan bu flavonoidler sayesinde; vücutta serbest radikaller üreterek DNA ve hücre yapısını bozan enzimin üretimini engellemekle kanseri önleyen yiyecekler arasındadır.
  •  Yeşil soğanda bulunan bu sülfür bileşenleri, koroner kalp hastalığı tehlikesine karşı da koruyucudur.
  • İçerdiği sülfür sayesinde mantar büyümesini önleyerek enfeksiyonlara karşı koruma sağlaması da yeşil soğanın faydaları arasındadır.
Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , ,
Eklenme Tarihi: 26 Şubat 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın